Dagiskonspirationen
"Nejnej, alla kan slåss med Styrka och alla kan försvara sig med Psyke, men endast de som uttryckligen kan anfalla med psykiska attacker (Trollkarlen, trollpackan, osv) får göra så."
Allts, det var precis så jag menade: Trollkarlen, Likätaren och Trollpackan får anfalla andra spelare genom Psykisk Strid, men de får inte försvara (när de blir anfallna av andra spelare alltså) sig med Psykisk Strid. När han slåss mot monster så är de alltid de som bestämmer vilken sorts strid det blir.
Jag uttröck väl mig lite klumpigt först, men då jag läser det jag skrev först igen så uppfattar ser jag inte på vilket sätt det inte stämmer med det du skriver.
"Vi kör att man får välja riktning efter slaget."
Vi brukar alltid köra med att man inte får byta håll alls, förutom då man byter region. Jag inser dock nu att det är totalt vansinne eftersom man uttryckligen tappar alla former av taktiska beslut, något jag alltid ansett vara Talismans största svaghet.
"En sak som var ballt med mitt spel var att man hade en klocka som tickade mellan dag och natt, och mellan de fyra årstiderna. Vissa fiender (och platser) var farligare på natten än på dagen, osv, och det fanns ett magiskt svärd som bara fungerade på sommaren, och på vintern kunde man åka skridskor mellan första och andra regionen, men om man slog en etta så föll man i vattnet och drunknade... He he."
Varför kunde inte jag hitta på något ens i närheten så listigt som det? Jag börjar seriöst tro på de där konspirationsteorierna om att dagis dödar barnens kreativitet (så att de blir de ultimata konsumenterna) eftersom man där får allt serverat på fat och inte får hitta på vad man ska leka själv, o.s.v. Så, den oundviliga frågan är: Gick du på dagis när du var liten, Rising?