Nekromanti Unika vandöda

Jaggernaut

Hero
Denna fråga har säkert kommit upp förut men eftersom jag är så himla lat orkar jag inte leta.

Det står på beskrivningen av den unika vandöde skuggan (hette den så eller?) att den kan få nekrotropiska förmågor.
På formuleringen låter det som andra unika vandöda (förutom lischen då) inte kan få nekrotropiska förmågor men jag hittar inte någonstans där det står att det är så.

Hjälp en stackars nekromantikern i nöden!

DarkMystic

Swordsman
Re. Unika vandöda

Jag som kallar mej själv mästernekromantiker ska svara på din fråga. För det första kan alla vandöda kan ges vandöda förmågor förutom Helmgasten, Lamian, Dödsgasten och Belialen. Eftersom dessa har skapats på helt andra sett än andra vandöda typ exempel Helmgastarna skapade Xinu på något elakt sätt. <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Helmslakten </font></td></tr></table>. Dödsgastar blir Dibuks favoriter och Lamia blev skapade av "Nattens drottning". De har ju alla redan blivit fullknarkade av sina gudar och det kanske är farligt för dem att lägga några nekrotropiska förmågor. Belialer kan inte få nekrotropiska förmågor för att de är döda kroppar med en ande eller demon bunden till sig och får kraften från själen. Skuggor och Lischer skapas ju av vanliga nekrotropiska ritualer och där med räknas de lite mer som vandöda och kan därför få nekrotropiska förmågor. Sedan kan ju levande prylar få nekrotropiska förmågor också men det är en annan berättelse.

Jaggernaut

Hero
Re: Re. Unika vandöda

Jag antar att du menar att man kan ge de unika vandöda du inte nämnde ytterligare nekrotropiska förmågor.