Marrik den allvetande
Spelsnackande Vapenbroder
Började läsa om bokserien igår och jag ser så mycket fram emot den här boken. Om det kommer ett behov av korr (eller bara åsiktsläsning) så ställer jag gärna upp!
Det låter jättebra! Planen just nu är typ:Började läsa om bokserien igår och jag ser så mycket fram emot den här boken. Om det kommer ett behov av korr (eller bara åsiktsläsning) så ställer jag gärna upp!
Menar du friktioner eller fraktioner? Både och kan ju förekomma...UPPDATERING 2022-02-03
152 ord om värderingar och språk. Korta rubriker.
Friktioner och viktiga personer är kvar, och därefter en liten namnlista. Sedan den där religion och andlighet-rubriken i det andra kapitlet.
3000 ord totalt nu, i det här kapitlet. Jag tror inte det riktigt blir de 4575 jag gissade på, men närmare än jag trodde för ett tag sedan.
Friktioner. Jag tycker ofta, åtminstone utifrån hur jag jobbar när jag bygger traditionella äventyr, att jag har mer nytta av generella friktioner i spelvärlden än fraktioner. Även när det gäller fraktioner så tänker jag att det ju generellt är friktionen mellan dem, det som skaver eller riskerar att inte funka långsiktigt, som skapar liksom äventyrs-potentialen. Så friktion känns bredare och mer användbart för mig.Menar du friktioner eller fraktioner? Både och kan ju förekomma...
Det här så spännande! Jag är riktigt taggad på att se vad du kokat ihop.UPPDATERING 2022-02-20
De tre första kapitlen genomlästa och lätt redigerade. Inga större förändringar, mest små omformuleringar och sånt.
Så c:a en tredjedel av boken läst. Hej vad det går =)