Nekromanti Updateringar och annat

vinterdraken

Veteran
Jag har nu lagt till en ny sektion på min sida, färdigheter. gå in och titta till den, ja vill också påpeka att jag får väldigt lite material från andra. Jag skulle verkligen upskatta om ni skänkte lite saker till min sida. Ja menar, det kan ju inte bara vara jag som gör material till DoD 6? En hel del av er gör i alla fall äventyr till det!
Skicka in nåt litet, vadsomheltst. Om ni aldrig har skickat nåt material till en sida så pröva nu!
Och kolla även in Gamlemannen och skriv en fråga till honom om ni undrar nåt. Gamleman är alltid intresserad!/images/icons/clever.gif
Vinterdraken/images/icons/dragon.gif
www.angelfire.com/rpg2/vinterdraken/index.html

Hasse

Hero
Varsågod.

gjorde i våras ett Bergstroll, du kan få lägga upp det om du vill. Risk finns dock att det kommer bli inaktuellt iom att Jb släpps nu i dagarna.

Bifogar dokumentet med inlägget om du nu vill lägga upp det.

Hasse

Hero
Varsågod igen.

Har även gjort ett dokument med Hela-trollformler till trollkarlarna efter att dels ha märk att det står i regelboken att att en vanlig magisk brygd är just hela men det finns sedan inge hela besvärjelse i regelboken. Jag undantar prästerna böner då jag tycker det känns konstigt om prästerna kan skapa brygder med effekter fån bönerna. Ett annat skäl var huruvida Hela även läkte de kroppsskador som uppstod i samband med kritiska skador. Så som jag gjort det så läker en "vanlig" hela inte permanenta skador utan det krävs kraftigare läkeformler för detta.

Även detta dokument bifoga med inlägget.

_Meranor_

Veteran
Hela

Då åtminstone jag tycker detta är en ganska klämmande punkt i D&D6 regler, misstänker jag att denna diskussion redan varit någon gång, men då det isåfall var "före min tid" skulle jag vilja veta era åsikter.

Är det inte lite fel med prästernas hela? jag håller med Hasse, " ...läker en "vanlig" hela inte permanenta skador utan det krävs kraftigare läkeformler för detta."

För präster blir det ju högre YN...

men annars då? en sak jag upptäckt är att man väldigt lätt kan missbruka, särskilt alvernas, hela. tex, så kan man gå ner i grottan full av zombies, slåss, och sedan fly. Då zombiesarna bara är "programerade" att försvara, förföljer de heller inte.. SÅ kan RPna hela sig, och sen bara gå ner igen. Enkelt. För att minska den övermäktiga hela, lade vi till en sak, som fick duga till vi ides hitta på nåt bättre. Vi gjorde helt enkelt så att det krävdes mycket "energi" från den som blir helad, så han blir totalt utmattad, om det är en större skada. Dock så är det ju i detta fall bara för RPna att vänta någon dag, eller något sådant, och sedan gå ner igen. Jag vet, jag spelar ibland med totalt värdelösa spelare, men när man inte får tag på andra..
Den enda hela jag tycker är vettig, är Gerbanis RENA SÅR, som har nackdelen att den ger kraftiga ärr.

Vad har ni andra gjort för att förbättra denna sak, eller har ni gjort något alls?

//Grisodlarn

jonix

Warrior
Re: Hela

men annars då? en sak jag upptäckt är att man väldigt lätt kan missbruka, särskilt alvernas, hela.

Hela har en frekvens på 2ggr/dagen... Hur kan den missbrukas? Och så himla kraftfull är den inte, och hela två stycken lite grann per dag tycker jag inte är så himla oslagbart.

Dock så är det ju i detta fall bara för RPna att vänta någon dag, eller något sådant, och sedan gå ner igen. Jag vet, jag spelar ibland med totalt värdelösa spelare, men när man inte får tag på andra..

Så länge som de inte har någon tidspress på sig, de kan ju tom traska hem och vila upp sig rejält i det exemplet.

Alvernas Helande Sång är inte heller så himla ybermäktig.

Det jag har lagt till när det gäller bönerna är någon form att kunna motstå magi. Ingen religion har den bönen (hittils).

Hasse

Hero
Re: Mer updateringar

"en väldigt ny och fin Loggobar av Jörgen.K."

Måste säga att jag blev lite impad av den loggbaren, jäflig snygg alltså. Ville bara säga det.

_Meranor_

Veteran
Re: Hela

Okay, HELA kan bara användas 2ggr/dag, men då kan man se.. har man en alvpräst som är utövare, kan han hela 3T3 kroppsdelar med 3T6... det kan jag säga brukar räcka mer än väl. Och oftast är inte alla livshotande skadade, så då är det ju bara vänta till morgondagen, och fortsätta hela då!

Och om man då också har HELANDE SÅNG, så har man ju bara mer att hela med.. den är ju inte ybermäktig, men den helar ändå.