Nekromanti Uppcontrovers

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Är det någon som känner till mer om det här?

Är det flera som använt sig av namnet Uppcon, eller är det någon sorts okynnesregistrering?

/tobias

Feliath

Swashbuckler
Om det är samma SF Alpha som jag har personliga erfarenheter av så har de helt säkert snott namnet med flit. Killen som var ordförande då, han är skvatt gälen for serious. Crazy mofo gel, too.
Sådana där expandertrons, ni vet, som får någon sorts bisarr hybris enligt vilken man automatiskt blir näste Jonas Birgersson bara man tar sig till toppen av Sverok. De tycker säkert (eller ja, tråden cementerar ju det) att de gjort ett skitsmart taktiskt drag.

/Feliath — bryter mot det Nilsianska diktumet i viss mån, men on-topic och utan namn eller datum

Foggmock

Myrmidon
Det som är mest upprörande med hela affären (som verkar lösa sig nu - SF Alfa är nerlagt och "vi" (dvs, GoB) har fått kontakt med en av de gamla medlemmarna som är välvillig) är att PRV visar att det är helt OK att sno ett gammalt inarbetat namn 'för att man kan' och rida på dess popularitet.

Det roliga är att de bedömer att man ska ha nått fram till 30% av målgruppen för att räknas som "inarbetat", och det är i första hand deras definition på målgruppen som "vi" har slåtts emot - den är tydligen hela Sverige. Inte begränsat till gamers, inte begränsat till de som åker på konvent, utan... Uppcon skulle ha nått ut till en tredjedel av Sveriges befolkning. Undrar om de mäter målgrupp på samma sätt för, typ, ketchup, strumpor eller advokattjänster.

Och som jag skrev nånstans på Sverok, välkomna till BSK hemma hos mig i Kalmar. Så snart jag reggat namnet, för det har antagligen inte Armagedon gjort... :gremelak:

The_Gorger

Hero
Och som jag skrev nånstans på Sverok, välkomna till BSK hemma hos mig i Kalmar. Så snart jag reggat namnet, för det har antagligen inte Armagedon gjort...
Heh, jag skrev något liknande för någon dag sedan, fast om GothCon, och inte vet man vad, men nyss blev jag uppringd av GothCon och informerad om att namnet registrerades redan på 80-talet :gremgrin: Hon berättade även att någon förening försökt arrangera Gothcom (notera sista bokstaven, ett LAN alltså), men blivit stoppade.

Det skall sägas att huvudanledningen att de ringde var att dubbelkolla vilken mat jag skulle ha på GothCon, så hoppa inte på dem nu, men roligt var det ändå!