Har egentligen inte tid... men, men...
Påstående och Fråga: Sjysst karta, kör du i vanliga Paint eller något mer komplicerat program?
Bara en sak du bör tänka på, om du startar ett inbördeskrig i Soldarn. Vad tror du Jargien gör då? Om det inte var de som startade det genom list då?
Om inte så tror jag de tar tillfället i akt och försöker storma Soldarn och ta så mycket som möjligt, om inte land så rikedomar...
Men som vi vet är Asharien, Melorion och Caserion vänner till Soldarn så hur skulle de reagera om den Jargiska arméen stormade och massakerade soldarn?
Asharien har likt Soldarn en ganska dåligt motiverad här, med vapen och rustningar från Konsum.
Medan Jargien är som det forna Romarriket med väldrillade folk och med en organiserad armé.
Och skulle verkligen Cirefalierna ge sig in i stridigheterna då det var ett inbördeskrig som utlöste det hela? Då även de har en relativt taskig armé...
Men om Jargien drar ut på stridigheterna i Soldarn, vad tycker Mûhad och Drunok om det?
Drunok delar ju tro med Jargien (Daak) så de kanske tar det lite lugnt och inte stormar så fort den jargiska arméen är ute på vift.
Och Mûhad, kan de organisera sina arméer för att inta Jargien?
Jag ser dem som Mamlukerna, med några 'Bejjar' som styr vad man kan kalla för deras armé. Så i min synvinkel är Mûhad inte lämpligt att samla sina trupper speciellt fort.
Hinner den Jargiska arméen hem innan Mûhadinerna anfaller med sina 'Bejjar' i spetsen???
Nu slant jag visst på ämnet och oj vad tiden flög... hinner inte skriva mer nu.. men tänk på konsekvenserna som ett inbördeskrig kan orsaka.. och vem som startade det....
- Jag är inte så speciellt insatt i Mûhad eller Soldarn för tillfälle, så det jag säger kanske inte till 100% stämmer.
- Då jag skriver Jargien hävdar jag till Det Jargiska Kejsardömet.