Nekromanti Uppföljning?

Foggmock

Myrmidon
Jag antar att detta är rätt forum för frågan, men jag tror inte jag kommer åt rätt klientel.. men nåja.

Jag var mest nyfiken på om alla dessa 'spelgrupp till XXXX sökes i < stad här >' har gett upphov till nåt. man ser enstaka inlägg som besvaras med 'hör av dig' och sånt men... tam-ta-da..

Blev det nått av det? Pratades ni och blev värsta bundisar?

Jag svarade på en annons och spelade flera möten med personen i fråga, sen har vi hållt kontakten via icq en längre tid, och nu har jag inte hört av honom på ett tag (hans flickvän var höggravid strax innan Gothcon, förstår om han inte har tid. :gremsmile:)

Så. Spill era erfarenheter. Gör kontaktannonsforumet nån nytta egentligen?

Johan K

Gammal & dryg
Jajamen !

Visst så har det funkat för mig iaf !!
Det är ju tack vare det här forumet som jag har kommit i kontakt med min spelgrupp här nere i Lund. Har åxå precis kommit i kontakt med en annnan grupp till som jagska spela D&D3 med.
Så utan det här forumet så skulle jag nog vara grupplös...

JonasM

Veteran
Yes! Jag fick en hel del svar på annonsen jag satte ut i början av förra året (det droppar faktiskt fortfarande in några då och då) . En del av dessa svar låg sedan till grund för den spelgrupp som så småningom bildades, och som nu hållt igång hyfsat regelbundet i lite drygt ett år.

Jag kanske hade tur, men för mig fungerade alltså kontaktforumet utmärkt. :gremgrin:

ro83rt

Swordsman
Det har fungerat alldeles utmärkt för mig. Alla kontakter kanske inte har genererat något men visst är det motiverat med forumet.

seinet

Swashbuckler
Re: Jajamen !

En annan spelgrupp?! Skall du vara otrogen :gremwink:

Jag lyckades hitta en bra spelgrupp här jag med... bestående av Mattias Falck och en polare till mig samt en fjärde person som Mattias tydligen kände (eller hur det var), blev dock inte så mycket spel som synd är. Det var också på tal om att spela med Arvidos och hans polare men efter ett möte i den kaotiska värld som var på Göta Lejon så bestämde vi oss för att låna min schackklubbs lokaler på söndagar (då den ändå var ledig), mycket passande spelmiljö för neotech, ett gammalt skyddsrum (man fick ju faktiskt gå runt 10 meter in i ett berg innan man var inne i själva lokalen). Man fick vara ifred och det var nära till både kiosk, pizzeria och korvkiosk

/Seinet Wintermute - Är starkare än Arvidos och får därför skriva vad han vill på detta forum eftersom han brottar ner Arvid annars :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Argghh !!

En annan spelgrupp?! Skall du vara otrogen

Ajaj !! Tänkte inte på det.... :gremgrin:
Hemm, hur ska man lösa detta tro.... :gremwink:

Brixton

Veteran
Jodå, har faktiskt spelat rätt mycket med walium sen jag hittade honom här på forumet :gremsmile: Fast det visade ju sig att vi hade några gemensamma bekanta sen innan också.

Johan K

Gammal & dryg
tjaa, skulle ju iof funka..

Visst så skulle iof man kunna göra det..
Kanse blir nått projekt eftter sommarlovet.

Rickard

Urverk speldesign
Det var ett <A HREF=http://forum.rollspel.nu/showflat.php?Cat=&Board=contact&Number=323688&page=1&view=collapsed&sb=5&o=21&fpart=1>inlägg</A> som jag svarade på men fick ingen respons, kanske för att jag skrev att jag bara kunde spela någon gång..

Jag har även fått ett PM från en person som undrade om jag ville vara med i en spelgrupp, antagligen för att jag skrivit att jag bor i Norrköping..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tyckte det är kul att få PM

G1zm0

Veteran
För tillfället består hela min grupp(ack, hela två personer förrutom mig) av människor som jag träffat här på forumet. :)

Just nu försöker vi anordna en spelning i veckan, men ibland blir det inte så, och jag skulle säga att vi haft tur eftersom vi alla tre har en ganska lika syn på hur vi vill spela rollspel. Vilket jag tycker är helt otroligt eftersom vi annars har väldigt lite gemensamt. Intresse-mässigt, dvs.

Jo då det funkade. Men vi spelade bara en gång. Ungefär så här gick det till:

Först så mejlade jag och den personen som hade kontaktat mig ett tag. Sedan så bestämde vi att vi skulle skapa rollpersonerna på ett café, vilket vi sedan gjorde. Några dagar senare så samlades vi igen och spelade. Men detta gjorde vi bara i två timmar, för sedan så bestämnde sig en utav dom för att det var dags att käka middag (det skulle bli hemmalagad pizza) Så vi gick iväg och handlade ingredienser, tilltugg, läsk o.s.v.

Efter ungefär 1,5 timme så började vi spela lite smått medans "kocken" stod och lagade mat. Men det avbröts när maten blev färdig... då blev alla så distraherade att ingen orkade spela. Sedan var mina kompisar tvugna att åka hem och då åkte jag också hem och efter det så har vi inte spelat ihop någon mera gång. Har dock träffat en utav dom på Gothcon, så där så snackade vi lite och spelade ett parti "Zombies!"

Men det var väl allt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hehe, jo det är kul när folk har lite olika spelstil. I min nya grupp så gör folk de underligaste saker. Vid ett tillfälle bestämde sig värden att bjuda på helstekt oxfile och hasselbackspotatis. Så själva spelet kom inte igång förrän runt midnatt. :)

Anders

Hero
Det fungerar

Jag har fått kontakt med folk via forumet flera gånger och utfallet har varit OK. Det har byggts ihop lite olika spelgruppskonstellationer och det har varit minst sagt skilda typer av spelare som varit med. Det bildas nog sällan några ”rena” forumgrupper; när jag träffat folk via forumet har grupperna alltid kompletterats med diverse polare till folk.

Även om man inte passar ihop med vissa spelare och grupper är det ändå intressant att se hur folk spelar. Just genom att jag spelat med ganska mycket folk har det blivit allt tydligare för mig vad jag gillar och inte gillar i rollspel och vilken effekt olika ingredienser får.

Några stolpskott har det dykit upp via kontaktannonsforumet men de har jag kunnat avfärda ganska omgående via mailkontakt. Kommer t ex ihåg en snubbe som dels skrev så illa att jag skulle behövt en tankeläsare till hjälp för att kunna förstå hälften och som dels visade prov på en sällan skådad passivitet:
Jag: ”Tycker det vore läge att vi träffades för att snacka spel. Har du några idéer om tid och plats?”
Svar: ”Nä, det har jag inte.”

Även om man hör av folk som det skulle kunna vara kul att spela med är det inte alltid läge att spela just då. Det kan dock vara bra att etablera lite kontakt så kan man höra av sig till varandra när det passar bättre. För tillfället har det på något mysko sätt blivit ett gäng bollar i luften för min del med grupper (båda gamla polare, folk jag lirat en del med och helt nytt folk) som vill spela, kanske ska spela, ska spela framöver, undrar om de kan vara med o s v. Jag som är en strukturerad person utan simultankapacitet blir smått förvirrad...

Kontaktannonsforumet fyller helt klart sin funktion och är jättebra när man flyttar till en ny ort. Passar man inte ihop med de man träffar är det inte värre än att man får hoppa av; jag skippade t ex alldeles nyligen en grupp vars spelsätt inte alls passade mig. Sen är det ju alltid så att man önskar att det skulle vara fler som var aktiva med att leta upp folk att spela med och som kunde tänka sig att plocka med nytt folk i sina grupper och att alla på forumet bodde inom spelbart avständ från varandra – vilka grymma grupper det skulle kunna bildas! Eller skulle det kanske bli tidernas största antiklimax...

Det här med att man kan skriva upp om man söker spelare och har spelgrupp i profilen tycker jag är en bra grej men jag vet inte hur mycket utfall det gett. Är det någon här som testat att gå igenom profiler och skickat ut PM?

Arcana

Vad gott! :gremgrin:

Jag är faktiskt inte speciellt van att äta i samband med rollspelande... den där gången vi åt pizza var första gången jag ätit mat tillsammans med spelgruppen under en rollspelskväll faktiskt. Min grupp brukar normalt börja att spela efter frukosten och spela till det är dags för middag och då går alla hem till sig.

Och inget godis brukar vi ha heller! :gremtongue: :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Fast det visade ju sig att vi hade några gemensamma bekanta sen innan också. "

Gemensamma bekanta som jag också hittade genom att söka efter spelare i Linköping. Så visst funkar det även om det inte skrivs särskilt många inlägg här.

Helmgast
Mobila pinsamheter

Jag hittade en här som vi skulle spela med på GothCon. Vi hade mailat varandra mobilnummer å pratat spel. Väl på GothCon lyckas jag skriva in fel PIN-kod på mobilen i fickan tre gånger. Så då krävdes PUK-kod och det hade jag inte. Så, jag kunde inte ringa honom, och han kunde inte ringa mig. Lite surt.