Nekromanti Uppgradering av kaliber?

Lars

Veteran
Jag måste säga att jag inte kan hitta något om detta i Offensiv, och jag trodde verkligen att det skulle finnas. Må hända att jag läst mig blind i mitt sökande och letande och det finns rakt under min näsa. Men så verkar inte fallet vara.

Jag kan bara citera Operation Mangala sida 42 där helylle killen Caine beskrivs "Canies vapen har följande tillbehör: bla bla bla (massor med rader där ja) bla öpö bla bla... och en uppgradering till kaliber .50 Action Express"

Dessutom måste jag erkänna att jag inte är direkt imponerad av illustrationerna av DO's vapen i Offensiv, vilket måste vara det största minustecknet jag kan hitta. Nåja, fixa upp ett tillägg för kaliber uppgraderingar så skulle säkert mer personer än bara jag bli överlyckliga. :)

/Lasse

Lars

Veteran
Låt oss säga att du gillar t.ex vapen av Walther och köper en P-770 som har kalibern .40 acp. Du gillar vapnet och vill inte byta fast du vill ha ett vapen med mer kraft. I stället köper du ett kit för att konvertara din P-770 till kanske .44 magnum eller något liknande eller lämnar in den hos en vapensmed så han får byta pipa och liknade saker.

Som exempel kan jag ta en kusin som är pysslar med pistolskytte. Han har en 9mm Peter Stahl men har även saker så han kan byta till 10mm ACP