Nekromanti Upphovsrättfråga, bryter jag mot några regler?

Dartagnan

Veteran
Vad är det som gäller. Jag skriver ett äventyr till Eon, där jag har plockat in lite bilder från olika sidor på nätet. Jag avser inte sälja äventyret bara lägga upp det så att andra kan använda det. Bryter jag mot några regler?

/P

Troberg

Sinister eater
Vad är det som gäller. Jag skriver ett äventyr till Eon, där jag har plockat in lite bilder från olika sidor på nätet. Jag avser inte sälja äventyret bara lägga upp det så att andra kan använda det. Bryter jag mot några regler?
Ja, men du kommer troligen undan med det. Vill du vara ärlig så bör du nog fråga om lov.

chrull

Stockholm Kartell
sen bör du poängtera att du har snott bilderna. Och helst varifrån också...

chrull

Dartagnan

Veteran
Får göra det. Ok källhänvisnaingar och fråga om lov. Få se om jag kan hitta vilka sidor jag funnit det på. Bilderna är halva äventyret nästan.

Dartagnan

Veteran
Re: Länktipps !

Tjenare.

Det är ett fantastiskt snyggt Eon äventyr i klassisk Pierre stil. Tänka, medeltidskänsla, intriger, satir på sagor, ledtrådar, falska ledtrådar och om du skall vara med så blir det säkert slagsmål oxå!

Får nog behålla äventyret för mig själv, kommer bli för stort sjå att hitta alla artister som de flesta är från något av elfwoods drygt 400 gallerier.

/Pierre :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Länktipps !

HeHe !
Ja, det låter ju inte så illa hörru !!
Kan nog bli bra !