Nekromanti Upplaga

The_Gorger

Hero
Jag vet inte om det är ohövligt att fråga, men hur många ex av Gondica har sålts? Är det dessutom någon som vet vad typ andra svenska spel i liknande situation (jag vet inte om det går att jämföra, men) Skymningshem andra imperiet, saga, mm.

Jag funderade på detta, som att inte så många jag snackar med känner till Gondica, plus att det är svårt att få tag på det (moduler skall vi inte tala om) i affärer.

/Gorger i en strut

Axelsson

Warrior
Hur många som sålts vet nog bara Anders och han som alla andra som ger ut rollspel håller väldigt tyst om det.

Spelet har ju ganska många år på nacken nu, kom ut 98 och då fanns det inte så många svenska spel på marknaden som idag. Försäljningen var nog rätt bra ibörjan, men distributören konkade och det kom inte ut några fler moduler, som skulle behövts för att hålla intresset uppe.

Att det ligger en dåligt gjord recension här på wrnu har väl inte gjort saken bättre.
Om man ser krasst på det skulle nog spelet blivit mycket mer populärd om det hade haft en BRP-motor istället för T6-motorn.

/Mattias

Dimfrost

Special Circumstances
Så illa skulle jag inte vilja säga att det är. Krille har ju varit rätt så frispråkig när det gäller hur mycket hans spel har sålt.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Tja, det var synd att det inte kunde bli officiellt, det hade varit kul att få höra. När det inte handlar om stora kommersiella bolag trodde jag itne det fanns något värde i att hålla sådant hemligt. Eller har det gått så dåligt att det bara inte får komma ut exakta sifforor? :gremtongue:

/Dimfrost

Rosen

Myrmidon
När det inte handlar om stora kommersiella bolag trodde jag itne det fanns något värde i att hålla sådant hemligt.

Jag har aldrig riktigt förstått värdet för kommersiella bolag att hemlighålla det heller, mer än för att kunna utmåla sina spel som större än siffrorna skulle visa att de faktiskt är. (-:

Fast för små utgivare... om spelen har sålt väldigt dåligt är det väl lite skämmigt. Har de sålt väldigt bra så är det nästan tomt i lagren, vilket man kanske inte vill att handlarna ska veta om. Och har de sålt mittemellan så finns det inte mycket att säga om saken.

--
Åke

Nightowl

Champion
Om man ser krasst på det skulle nog spelet blivit mycket mer populärd om det hade haft en BRP-motor istället för T6-motorn.
Och alver, trollkarlar med struthatt, inga krutvapen och antingen onda kaoskultister eller en ond förtryckarkyrka med galna inkvisitorer eller helst bägge! :gremgrin:

Erik

Storuggla

Champion
"Och alver, trollkarlar med struthatt, inga krutvapen och antingen onda kaoskultister eller en ond förtryckarkyrka med galna inkvisitorer eller helst bägge!"

Och levels. Då hade det sålt till varenda kotte förutom Dimfrost, som hyser en irrationell avsky för nyskapande regler.*

Storuggla, konserverad gröt

<font size="1"> * = Oförklarlig vrållådereferens </font size>

Dimfrost

Special Circumstances
Fast för små utgivare... om spelen har sålt väldigt dåligt är det väl lite skämmigt. Har de sålt väldigt bra så är det nästan tomt i lagren, vilket man kanske inte vill att handlarna ska veta om. Och har de sålt mittemellan så finns det inte mycket att säga om saken.
Du har en klar poäng här...

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
(eventuellt) Förklarlig vrållådereferens [OT]

Dimfrost, som hyser en irrationell avsky för nyskapande regler.
Jag hade tänkt fråga om det där, men det blev inte av. Jag tror att jag dissade något av Dnalors regelsystem helt utan anledning för länge sedan, men jag vet inte mer exakt. Dessutom har jag säkert ändrat mig vid det här laget. Kanske det var Revolvers färdighetslista?

/Dimfrost

Nightowl

Champion
Du får fråga Dnalor... OT

...det var han som ville låtsas vara du och sa "Men kolla, jag är Dimfrost! Jag är bra på magic! Jag gör annorlunda fantasyvärldar! Jag hyser en irrationell motivilja mot nyskapande regelsystem!"

(Av oförklarliga anledningar fick jag Azumanga Daioh-vibbar av Dnalor just då, för att göra tråden mer OT)

Erik

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Du får fråga Dnalor... OT

Jo, alltså, jag vet. Jag såg det där i lådan också, i efterhand, därav "hade" i mitt förra inlägg: jag hade alltså tänkt fråga Dnalor i lådan. :gremsmile:

/Dimfrost