Recca said:
Jomen nu har vi spelat 1.5 år sedan de skrev sina bakrundshistorier. Vissa har skapat nya mål sedan dess medan andra inte har gjort det lika mycket.
Åh, ta en halvtidsreview av målen, vetja.
"Hörru Birger, jag har märkt att du inte kör så hårt på att uppnå ditt mål. Jag tycker att det känns som att det målet inte bidrar så mycket än med en ursäkt att driva omkring och äventyra. Visst, det är en fin bakgrundshistoria du har om hur orcherna åt upp din katt, men du har inte direkt varit aktiv för att hämnas kattfan. Så vad tror du om att förpassa katthämnden till din bakgrundshistoria så att den typ blir allmän motivation för att drälla på vägarna, och ta ett mer konkret mål att uppnå, gärna ett från de senaste arton månadernas spelande?"
"Jo, men jag vet inte..."
"Vad tror du om att gifta dig med Boobi av Hormonien? Du körde rätt fint på den kärleksscenen där."
"Jo, det förstås. Men det känns som ett rätt dumt mål för att äventyra."
"Åh, jag vet inte, Boobis pappa Gurra den Förskräcklige var ju inte så förtjust i det. Så kanske två mål: att gifta dig med Boobi, och att visa dig värdig som Gurras svärson. Och helst i omvänd ordning, för annars får du ju en ättefejd på dig."
"Men katten då?"
"Tja, den kan gärna vara kvar i bakgrunden som en slags övergripande motivation till varför du hatar orcher, men med tanke på hur lite du spelar mot det målet så känns det mer som en motivation till karaktärsdraget Hat (Orcher) än som ett riktigt mål."
"Jo, det har du ju rätt i. Men jag vet inte, gifta sig är inte riktigt Birgers grej."
"Sant. Men då kanske vi kan ta den försmådde Gurra den Förskräcklige och att försonas med honom?"
"Ja, men det låter rätt vettigt, faktiskt."
"Bra, skriv upp 'Försonas med Gurra den Förskräcklige' som mål nånstans."
"Och vad händer när det målet uppnås?"
"Till att börja med så blir du inte längre jagad av Gurras underhuggare Thorleif och Bran till världens ände, och du minns väl hur mycket spö du fick av dem?"