Nekromanti Uppsala-Möte!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag vet inte hur många gånger jag efterlyst spelare till vår spelgrupp. Men nu tänkte jag bita i det sura äpplet och prova en liten annan version...

Jag vet iofs att det är på Tok fel årstid (sommar i Uppsala innebär att mängder av folk är utflugna från staden, jobbar extra, semestrar etc) Men jag tänkte börja i änden:

- Är det några som någon gång i sommar eller i slutet av sommaren kan tänka sig att samla sig på "X"-plats i Uppsala? (Kom gärna med förslag på bra lokaler) På sagd plats spela lite enklare spel/lekar och lära känna varandra och se om "tycke" uppstår.

Målet för min del är att utöka bekantskapskretsen kring spel och rollspel. Både med folk som kan tänka sig att spela med mig och det lilla gäng jag känner och även de som bara kan tänka sig att träffas lite grand ibland och göra saker tillsammans.

Målet för din/er del kan vara att träffa folk från rollspel.nu, träffa presumtiva spelpartners i övrigt etc.

Ge mig förslag på lokaler, berätta om du är intresserad, ge förslag på När här i tråden. Och bara så ni vet det så undvik v 32 (aka Medeltidsveckan). :gremsmile:

Du som dessutom känner att Uppsala inte är helt omöjligt att bege sig till för att spela eller träffas i är ju helt klart inbjuden också. Och ehum, du som bara vill träffa folk från rollspel.nu och kan ta dig till plats - känn dig fri att komma!!!

/Eva

Gardener

Champion
Förutom v30-32 borde jag nog kunna vara med förhoppningsvis. Har tyvärr inget förslag på bra lokal.

Quantumtroll

Veteran
Vilken tur! Jag googlade på måfå "rollspel uppsala" för att hitta något att göra i sommar, och så kom den här tråden upp. Nästan alla jag känner här har åkt bort så jag träffar gärna nya människor.

Tyvärr äger jag inga rollspel, men jag spelar vad som helst :gremsmile:. Skulle iofs helst spela BESM, men det verkar nästan okänt i Sverige. Om ni är intresserade i något annat har jag ett litet kortspel som är rätt roligt.

Tid och lokal? Jo, det är så att jag kan vara ledig när jag vill, förutom v 28. Och vad gäller lokal, mitt bästa förslag är ett rum i källaren på Polacksbacken men jag tror att någon kan komma med ett bättre förslag...

Eva Florén

Swashbuckler
Ah, trevligt att du bumpar in på tråden Quantumtroll. Iofs så börjar det se tufft ut att få fatt igång något nu i sommar. :gremfrown: Men till hösten borde vi väl kunna meckla ihop något.

Lokal på Polacksbacken vore himla roligt för mig som inte beträtt Polacksbacken sedan min far gick bort. :gremfrown: Lång tråkig historia..

Vore trevligt att göra något litet incheck i alla fall.

Har någon koll på hur tillgängligt lokalerna är i Ungdomens Hus? Atlantisfolk?

Öppet för att spela vad som helst är det ju för mig, allt från kortspel, brädspel till rollspel. Om inte annat kan jag ju tänka mig att spela klassiska sommarspel ute om lokaler tryter. :gremsmile:

V 30.. få se är i juli... v 28 är maken ledig tors - sön (och även mån och tis). Men den helgen skulle ju kunna vara en lämplig helg om vi ska ses innan hösten så att säga. :gremsmile:

Blir vi inte alltför många så kanske Någon (inga namn... hrrm polare till mig...) kan ställa upp med plats i sin lya... men det måste jag fråga först om...

Vi får se om vi ser fler intresserade först. Klockan har inte klämtat än för sommaren. :gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler
Ack... det var tråkigt. Jag ska kolla upp hur mycket möjligheter vi har vidare under sommaren - annars får vi försöka i augusti. :gremsmile:

Å andra sidan så kanske vi kan köra fler möten under sommaren...

Första förslag är alltså:

helgen v 28 (har inte koll på datum) plats osäkert just nu, möjligen utomhus/hos Gardener? (hint)/hos en vän till mig eller annan plats?
Efter v 32 så har vi ett antal helger och leka med och jag ska kolla upp vilka som är lämpliga (min make som är den ende i familjen som har körkort jobbar helg var fjärde vecka.

I´ll be back... :gremsmile:

Eva Florén

Swashbuckler
Inbjudan till Uppsala-möte skrivet på andra forum

Ok, ok, jag vet att det inte är rätt forum, men jag vet också att det finns folk som låtsas som ingenting här på forumet och är lika rollspelsbitna som jag själv. Somliga kommer inte att kunna komma (sneglar på dem lite skyggt), andra törs inte, men ni som törs - även om ni aldrig provat så följer följande lilla reklamsnutt:

Lördag den 12 Juli, klockan 12:00 träffas ett gäng galna rollspelsbitna och eventuellt blivande bitna galningar vid "Statyn i Allén i Engelska Parken" (någon som har koll på vad han heter får gärna rätta mig om namnet på statyn). Engelska Parken ligger bakom Carolina Rediviva för er som inte har koll på var den ligger men tillgång till karta över Uppsala.

Vi kommer försöka umgås, spela utomhusspel, äta lite i det gröna och bara lära känna varandra.

Medtag, picknickkorg med dryck och mat (ej alkoholbaserad då det är allmän plats!), spel och eventuellt lekar.

Vädret skall enligt meterologerna än så länge vara vackert soligt etc... men se till att du har alternativa kläder med dig... och gärna tips om var vi kan rymma om vädret sätter käppar i hjulen. :gremfrown:

Kom också ihåg att Alla är välkomna, oavsett om du har en grupp som är sammansvetsad, letar efter spelgrupp, är helt nybörjare och nyfiken på vad för några vi är, etc.

Arrangemanget är per se inget officiellt arrangemang, utan det är bara vi (maken och jag) som tycker det vore kul att se om det finns andra tokar som är intresserade.

Varen alltså Inte rädda, vi må se ut som gamla gravulvar, men vi är på intet sätt farliga. Vi ska försöka bära våra stolta LinCon-tshirts och någon/några knappar från olika rollspelskonvent så att ni kan känna igen oss.

Så välkomna Allihop för lite skoj i det gröna.

Mvh
Eva Florén aka Ingirun Di Smarum

Eva Florén

Swashbuckler
12 Juli

Blir ett första test av i alla fall, se föregående inbjudan.

Kl 12:00 i Engelska parken, vid statyn i allén!

Alla rollspelsintresserade är välkomna (oavsett om du är i behov av nya spelare, vill träffa spelande galningar etc).

Aktiviteter - enkla sommarspel utomhus, eventuellt något rollspelsartat om du har etc..

Vi kommer ta med sådana klassiker som Knekt/kung och eventuellt fjäderboll (tänk er en blandning av Volleyboll, tennis utan racket och brännboll). Har du andra spel/lekar etc så ta gärna med dem.

Medtag mat och dryck... picknick anbefalles. om då inte vädret invänder. Men än så länge lovar meterologerna vackert varmt sommarväder - men det är ju nästan en vecka till lördag så.

Välkomna hälsar

Eva och Joakim

Eva Florén

Swashbuckler
Re: 12 Juli

Det prat som var, var att Jag och Maken Inte kan v 32 då vi är i Visby. :gremsmile:

Med tanken på uppslutningen (och jag har annonserat på en rad platser) så ser det inte ut som om vi gör något nytt försök.

Noll personer utöver oss själva, maken och jag hade visserligen en kul omgång med kubb/knekt i skuggan av alléträden, vi spelade i femtio minuter för att sedan ge upp och resa hem...

Nä, det borgar inte för ett nytt försök, är någon annan road att dra ihop något senare i höst kan vi tänkas infinna oss, men vi drar inte ihop något.

mvh
Eva