Nekromanti Uppslagsverk för rollspelsteori

Sodivra

Champion
Varsegoda.

http://rollspelsteori.wikidot.com/

Lägg upp er skit där, så kan vi länka våra fikonord till motsvarande artiklar där. Det har ju varit några användare som beklagat sig över att forumet är så svårt att förstå, och till och med efterfrågat just ordlistor.

För övrigt anser jag att teoridiskussionerna ska flyttas till ett eget teoriforum för att göra rollspelsmakarforumet och rollspelsforumet mer lättillgängliga.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har reggat mig och tänkte försöka förklara "djupimmersionism", men det gick visst inte:

Oooops!

Sorry, you can not create a new page in this category. Only members of this site, site administrators and perhaps selected moderators are allowed to.
//krank, inkasserar massiva mängder fail

Sodivra

Champion
Oooops!

Nu kan alla redigera den, man behöver inte registrera sig.
Kör hårt, jag vill främst ha våra svenska grejer så att det inte ser ut som "ett nytt GNS-fäste" så att säga. Det gör folk så avtända.

krank

Arvidos said:
Kör hårt, jag vill främst ha våra svenska grejer så att det inte ser ut som "ett nytt GNS-fäste" så att säga. Det gör folk så avtända.
Med andra ord borde vi t.ex plocka in Risings rollspelstriangel också? Att djupimmersionismen är svensk och välkommen förutsätter jag =)

Sodivra

Champion
krank said:
Arvidos said:
Med andra ord borde vi t.ex plocka in Risings rollspelstriangel också? Att djupimmersionismen är svensk och välkommen förutsätter jag =)
Ja för fan. Syftet är ju främst att ha en sida som förklarar de ord vi använder här på rollspel.nu. Jag har redan lagt in en referens till rollspelstriangeln, men jag hoppas att Rising själv vill skriva ihop den.

krank

Arvidos said:
Ja för fan. Syftet är ju främst att ha en sida som förklarar de ord vi använder här på rollspel.nu. Jag har redan lagt in en referens till rollspelstriangeln, men jag hoppas att Rising själv vill skriva ihop den.
Bara så du vet: Djupimmersionistartikeln är inte vandaliserad, den ska se ut sådär. =)

Genesis

Ni dés ni maître
Nu har jag på begran skrivit en kort bit om GNS. Tyvärr förklarar den inte de olika teorierna alls, men jag kan dem inte tillräckligt bra för att göra det, är jag rädd.