Nekromanti Upptäckt...

SirDr

Veteran
Re: Samma skit. 8)

tja.. verkar som du kanske kunde läsa serierna igen..
för det hävdas, om jag inte missminner mig.. att garion påpekar att allting upprepar sig.. (surprise.. det har man inte vetat sedan bok 2 i the mallorean) och sedan e saken ganska biff... visst e serien go om man inte vill att någon trevlig hjälte skal dö. (påminner om en såpa..) eller att man skal vara helt säker på ett lyckligt slut. då e serien något för dig!

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Azagthoth

Myrmidon

...om man inte vill att någon trevlig hjälte skal dö.

Vilket inte är särskilt vanligt i någon form av litteratur, så att kritisera Eddings på den punkten är en aning banalt.

Säga vad man vill om Eddings, men han fick en hel drös med mopedtörstande svenska pojkar att faktiskt vilja läsa böcker, så helt misslyckad är han inte.

/Azagthoth

Largoi

Warrior
Re: Moped (OT)

Vill bara påpeka att iallafall jag aldrig åkt moped... /images/icons/smile.gif

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

WolmerX

Warrior

Jag hade för mig att målgruppen för hans böcker var mellanstadieungar. Det var då jag läste belgariaden iaf.

Rollspel & Rock

Re: Samma skit. 8) OT

De är så förbaskat tråkiga! Garion tittar på när sina vänner slåss och sedan kan han lätt döda en murgo som enligt eddings har tränat hela sitt liv. Sedan tänker inte de dumma jäklarna på att de har världens mäktigaste föremål i sin ägo. Anledningen till att de inte använder den är "den drar till sig grolims" OCH! Efter ett en halvtimmas dödande finns det inga fler grolims. TÄNK! Eddings gör sina karaktärer för bra. Redan i början så är de nästan ostoppbara. Inget överraskande händer ju!

Nä, tacka vet jag kerr. Deverrys bästa svärdskämpe kan vinna mot de flesta ensamma krigare, men har inte en chans mot fyra män samtidigt. Det som störde mig mest i eddings böcker är nog när Hettar säger till barak "äh, det var ju bara tre, de klarade jag själv" till den deprimerade Barak som också ville gå och döda murgoer.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Azagthoth

Myrmidon

Nu anser jag att böcker ofta inte har en målgrupp, men om vi nu förutsätter en sådan så bör vi rimligtvis lägga in en ganska viktig faktor: mognad.

Jag hade till exempel klasskamrater som valde att fördjupa sig i "Berts dagok" i årskurs nio, vilket är en aning sent för att egentligen få ut någonting av de böckerna.

/Azagthoth