Nekromanti Uppväxt i Rymden

JorreDeMojjaS

Veteran
Kom och tänka på det att om man är hemlös i rymden (eller snarare var hemlös), hur bodde och levde man då.
Och det är lite skummt att gå efter uppväxt-listan "hemlös" då.... t.ex...

"Du börjar ditt liv som barn i dom tomma gränderna i MarshTown, efter att dina föräldrar dött. En dag kommer ett gäng med fula typer och misshandlar dig blodig.... genom din skyddsutrustning som du behöver för att överleva i rymden."

hmm.... Själv har jag ingen uppfattning om det är möjligt ... det var därför jag frågade..

// JorreDeMojjaS -- "Vad världen hade klarar sig bra utan detta inlägg"

ripperdoc

Myrmidon
För det första, det är mycket ovanligt. För det andra, det är möjligt. Det är mycket sällan man behöver ha rymddräkt om man bor i rymden, oftast bara om man arbetar som rymdtekniker eller annat. I rymdstationer och på planetbaserna så kan man gå utan skyddsutrustning. Det finns även möjlighet att man blivit hemlös. Ens föräldrar kanske reste till Mars för att söka lyckan, men misslyckades. Man har samma förutsättningar att överleva som hemlös som på jorden.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Snow

Swashbuckler
Se total recall för att inse hur detta är möjligt.

Snow
Dead, but still walking around

smaffy

Hero
sväva omkring planlöst i en gammal rymddräckt långt från alla planeter..
Man får väll helt enkelt slå om eller nått.. kanske kan man kanske vara inneboende hos någon annan. då har man ju inget hem... eller?

Smaffy är jag. blä.

Confusion

Veteran
heh...kan få ganska roliga effekter om man blir hemlös i rymden, och dessutom råkar bli över 50 år..:)

/Henning

Tegrevan

Veteran
Som tidigare nämnts är Total recall en ypperlig referenskälla till en hemlös uppväxt i rymden.
Det måste vara en stor utmaning att spela en sån rollperson; hur ska man göra för att överleva en vanlig dag? Det lär ju inte vara överflöd på livsmedel och dylikt...

//Tegrevan