entomophobiac
Low Prep High Play
Jag håller på med en hel del resurssamlande inför Borderline G.A.T.E projektets fortsatta utveckling. Efter flera analyser av systemet och attityden i den lilla demo-versionen (http://www16.brinkster.com/darkspire/borderline/Testplay.pdf - länken måste kopieras till adressfältet) så är det en hel del saker som kommer tas i beaktning.
Dels söker vi dock en illustratör som känner sig manad att göra blyskisser eller dylika enklare illustrationer av urban krigsföring och de taktiker som används i sådan (mao: strid i bebyggelse) samt en del gester och dylikt som används av diverse elitstyrkor.
Tanken är att detta ska kunna inkorporeras i spelet när man gestaltar dessa elitsoldater. Men det kommer också finnas material för den som undrar hur terrororganisationerna fungerar, vilka motivationer de har och vad de är kända för, etc.
Dels behöver också systemet testas, men det är en fas som kommer senare. Först är det tänkt att en minikampanj i tre delar ska skrivas färdigt, och sedan användas som grund för hela testningen.
Varje scenario i minikampanjen är dessutom ganska olikt, så de kommer förhoppningsvis ge en god bild av spelets grundtankar.
Och tro för tusan inte att det rör sig om ett pro-Amerikanskt döda-Talibaner spel, för det önskar vi verkligen inte göra. Något så aktuellt och för vissa till och med personligt som terrorism förtjänar mer än så. Bara en sådan sak som att presentera terroristernas perspektiv och inte bara göra dem till antagonister är givetvis ett led i den processen.
Tanken är att slutresultatet ska vara en balanserad produkt.
Etc.
Vad jag undrar är vilka infallsvinklar ni tror man kan ha när det gäller terrorism, anti-terrorism och allt därkring? Vad bör man trycka på, och villa aspekter är särskilt viktiga att få med?
Tyck till, och titta gärna på demon om ni orkar. För den behöver garanterat kommenteras mera!
Dels söker vi dock en illustratör som känner sig manad att göra blyskisser eller dylika enklare illustrationer av urban krigsföring och de taktiker som används i sådan (mao: strid i bebyggelse) samt en del gester och dylikt som används av diverse elitstyrkor.
Tanken är att detta ska kunna inkorporeras i spelet när man gestaltar dessa elitsoldater. Men det kommer också finnas material för den som undrar hur terrororganisationerna fungerar, vilka motivationer de har och vad de är kända för, etc.
Dels behöver också systemet testas, men det är en fas som kommer senare. Först är det tänkt att en minikampanj i tre delar ska skrivas färdigt, och sedan användas som grund för hela testningen.
Varje scenario i minikampanjen är dessutom ganska olikt, så de kommer förhoppningsvis ge en god bild av spelets grundtankar.
Och tro för tusan inte att det rör sig om ett pro-Amerikanskt döda-Talibaner spel, för det önskar vi verkligen inte göra. Något så aktuellt och för vissa till och med personligt som terrorism förtjänar mer än så. Bara en sådan sak som att presentera terroristernas perspektiv och inte bara göra dem till antagonister är givetvis ett led i den processen.
Tanken är att slutresultatet ska vara en balanserad produkt.
Etc.
Vad jag undrar är vilka infallsvinklar ni tror man kan ha när det gäller terrorism, anti-terrorism och allt därkring? Vad bör man trycka på, och villa aspekter är särskilt viktiga att få med?
Tyck till, och titta gärna på demon om ni orkar. För den behöver garanterat kommenteras mera!