Däremot håller jag med om att OSR rört sig bort från rollspelsarkeologin. Inte så att arkeologin är helt död, men nu handlar OSR mer om att skapa nytt, märkligt, mustigt och regellätt.
Däremot håller jag med om att OSR rört sig bort från rollspelsarkeologin. Inte så att arkeologin är helt död, men nu handlar OSR mer om att skapa nytt, märkligt, mustigt och regellätt.
Jag tänker att, med Old School Essentials att köpa och Basic Fantasy Roleplaying Game tillgängligt gratis, så är behovet av ny/mer arkeologi och kloner ganska begränsat. Det är ju liksom gjort, och gjort rätt och bra, nu.Däremot håller jag med om att OSR rört sig bort från rollspelsarkeologin. Inte så att arkeologin är helt död, men nu handlar OSR mer om att skapa nytt, märkligt, mustigt och regellätt.
Av en slump har jag köpt på mig en hög gamla grejer (som Svavelvinter, regelboxar, etc) och hade lite förutfattade meningar. Jag trodde att det skulle vara snordyrt men det var det inte. Jag blev nyfiken och gjorde lite efterforskningar. De gamla regelboxarna har rasat i värde jämfört med för nått år sedan men övriga grejer har aldrig varit dyra. Däremot har vissa säljare lyckats trissa upp priserna på enskilda budgivningar.Ni får skrika till ifall ni inte tycker jag följer tråden - men hur påverkar Fria Ligans nya DoD värdet av gamla versioner? Min magkänsla har varit just att gamla DoD har blivit lite mindre heta.