Jag blev idag uppringd av ComHem, som ville påminna om att man inte får sälja grejer från servrar på deras nät. Eftersom urverkspel.com ändå har ambitionen att sälja spel, så har jag nu börjat leta efter en vettig webhost.
Och eftersom wrnu-communityt är den kompletta samlingen allvetande nördar det är, så tänkte jag givetvis fråga här.
Vi behöver:
- Inte jättejättemycket trafik och så, men det vore väl trevligt.
- PHP och MySQL, gärna med PHP utan Safemode...
- Möjligheten att INTE registrera en domänadress och administrera den via webhostens verktyg. Vi har redan en domän, den ligger bra där den ligger och pekas rätt av en annan DNS-server. Dessutom har jag ingen möjlighet att kontakta Genesis, som är den som kan fixa så att domänen pekas rätt.
- Ett schysst pris.
- Gärna SFTP/SSH-access.
One.com är ju billiga, men kräver flytt av domän och andra jobbigheter.
Surftown tar inte emot fler.
Binero verkar lovande, nån som har eferenheter? Ballou?
Och eftersom wrnu-communityt är den kompletta samlingen allvetande nördar det är, så tänkte jag givetvis fråga här.
Vi behöver:
- Inte jättejättemycket trafik och så, men det vore väl trevligt.
- PHP och MySQL, gärna med PHP utan Safemode...
- Möjligheten att INTE registrera en domänadress och administrera den via webhostens verktyg. Vi har redan en domän, den ligger bra där den ligger och pekas rätt av en annan DNS-server. Dessutom har jag ingen möjlighet att kontakta Genesis, som är den som kan fixa så att domänen pekas rätt.
- Ett schysst pris.
- Gärna SFTP/SSH-access.
One.com är ju billiga, men kräver flytt av domän och andra jobbigheter.
Surftown tar inte emot fler.
Binero verkar lovande, nån som har eferenheter? Ballou?