Nekromanti Urverkspel.com söker webhost!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag blev idag uppringd av ComHem, som ville påminna om att man inte får sälja grejer från servrar på deras nät. Eftersom urverkspel.com ändå har ambitionen att sälja spel, så har jag nu börjat leta efter en vettig webhost.

Och eftersom wrnu-communityt är den kompletta samlingen allvetande nördar det är, så tänkte jag givetvis fråga här.

Vi behöver:
- Inte jättejättemycket trafik och så, men det vore väl trevligt.
- PHP och MySQL, gärna med PHP utan Safemode...
- Möjligheten att INTE registrera en domänadress och administrera den via webhostens verktyg. Vi har redan en domän, den ligger bra där den ligger och pekas rätt av en annan DNS-server. Dessutom har jag ingen möjlighet att kontakta Genesis, som är den som kan fixa så att domänen pekas rätt.
- Ett schysst pris.
- Gärna SFTP/SSH-access.

One.com är ju billiga, men kräver flytt av domän och andra jobbigheter.
Surftown tar inte emot fler.
Binero verkar lovande, nån som har eferenheter? Ballou?

Max Raven

T12-kultist
Mina erfarenheter av One.com är ju hyfsat positiva. Men jag har inte flyttat server och så, och jag har inte direkt koll hur det är med försäljning från deras servrar. Vet att det finns en storleksspärr för enskilda sidor, men det är oftast inte ett problem för min del - även om jag tror det kan vara lite lågt för pdf-filer. Ha f ö dina egna backups om du själv klantar dig med siten, deras backups kan du inte kalla in.

solvebring

Superhero
Mina erfarenheter av One.com är ju hyfsat positiva.
Jepp, One är mycket bra och om inte annat de mest bäst pris för bästa möjliga förmåner. Körde själv One med Eldkvast och jag kan väl tillägga det att förutom jag själv som är en sketen amatör så kör varendaste själ jag känner med One, både amatörer som jag själv liksom folk som håller på med webbsiter på en mer professionell nivå.
Vet dock inte hur One ställer sig till försäljning. Vet dock att en polare inte hade några problem med dem då han sålde T-shirts. Dock vet jag ju inte om han bara inte upptäcktes eller om de har bra avtal för den sortens webbplatser också. Kort och gott, One har fått massor med priser och utnämningar och så fort jag hör ordet webbhotell så andas folk One i samma andetag. Det verkar kort och gott vara ett bra alternativ.
... Erhm... En länk, självklart. Här! Sidan är förövrigt väldigt informativ så det är lätt att direkt se vad som erbjuds och vad det innebär.