Nekromanti Usch...och lite NO

ripperdoc

Myrmidon
Varför är Neotechforumet så dött? Varför drar de andra iväg alldeles för snabbt?!? Usch...fram för Neotech...inget händer ju här...

Hmm...kan meddela att Offensiv-arbetet går framåt, tacksamt nog... har en deadline att passa, som jag dock inte kommer delge någon här. Offensiv kommer bli tjockt..en fetingbok som heter duga...
Den kommer även bli cool som bara den, för alla er som vill ha coola regler eller tuffa prylar. I Offensiv kommer cirka 400 vapen beskrivas, av alla de slag! Allt från vattenpistoler (!) till gatlingkulsprutor, tasers till trästavar, blåsrör till Miniattackvapen...

Nån som är sugen? :)

/RipperDoc

Sir Foilan

Hero
"Nån som är sugen? :)"

Kan nog svara för de flesta när jag säger, JA!

Jag kan ju tillägga att jag väntade i vet inte hur många år på Offensiv. Nu är NeoTech på ngn annans hylla.

Varför är det mkt mindre diskussion här än på Eon? Vem vet?Hmmmm, tråkigt är det iaf.

/Sir Foilan - NeoTech ä jävligt roligt

And Heaven Eternally Burns....

ripperdoc

Myrmidon
Det kommer komma en hel del vapenbilder, kan jag säga. Långt ifrån alla vapen, men tillräckligt för de flestas lystmäte. Och sedan kommer ju ytterligare 2 stycken offensiv böcker, eventuellt blir det bara 1.... vänta bara på det ni!

/RipperDoc

ripperdoc

Myrmidon
Tja, har själv väntat sedan 94/95.... tro mig, jag längtar efter NO lika mycket som du, därför försöker jag bli klar så snabbt som möjligt! :)
Men å andra sidan, jag kan ju läsa den själv i lugn och ro... spela lite med den (kallas speltestning)... ge ut den på nätet...

*bara flummar, strunt i vad jag skrev*

/RipperDoc

Emil

Hero
Behöver du vänta på Offensiv, du har ju hela boken på datorn - om än kanske inte riktigt färdig, men ändå...

/Emil

Emil

Hero
Varför är det mkt mindre diskussion här än på Eon? Vem vet?Hmmmm, tråkigt är det iaf.

Eon är väl ett populärare rollspel, eller?

/Emil

ripperdoc

Myrmidon
Jag vill ju se den tryckt...kunna bläddra i den...lukta...njuta...........
/images/icons/crazy.gif

/RipperDoc

Robban

Hero
Re: Ja, tyvärr :-) [NT]

NeoTech rockar, men det gör Eon med. Vad som skiljer dessa åt är (tror jag) mest är att NeoTech-boken var så liten och tunn, när den kom, och då var folk förmodligen redan "mätta" på rollspel (de hade ju fått Eon då!). Sedan är det ju viss skillnad på fantasy och Cyberpunk...

Robban-väntar på att hans tyskalektion ska börja...

Azagthoth

Myrmidon

...NeoTech-boken var så liten och tunn, när den kom, och då var folk förmodligen redan "mätta" på rollspel (de hade ju fått Eon då!).

Rätta mig om jag har fel, men Neotech kom väl 93 och Eon 96? Hur kunde man då vara mätt på rollspel för att man har Eon, som kom tre år senare än Neotech?

/Azagthoth

seinet

Swashbuckler

<font face="courier">
NEOTECH
Första tryckningen
Copyright (C) 1993 Carl Johan Ström
</font>

Så här står det i alla fall på första bladet i min Neotech-bok.

/Seinet

Riddaren

Swashbuckler

Såhär står det på sidan 8 i Neotech 2:

Vid rubriken Vad är nytt i N2.

"När Neotech 1 kom 1993 hade det ett revolutionerande..."

Riddaren

ripperdoc

Myrmidon

Hur kan du veta det? Har du bestämt det eller? Neotech har åtminstone en bra flexibel värld som gör att du kan spela techno-thriller likväl som cyberpunk.

<B>Världen blir vad du gör den till!</B>
Konstruktören presenterar bara en stomme.

/RipperDoc

chrull

Stockholm Kartell

Varenda gång jag har spelat Neotech har det varit väldigt mycket cyberpunk...

chrull - cp