En helt okej plan. Jag tycker egentligen att det här med att infekterade ska operera på ifekterade inte har så mycket som talar för sig. Om jag opereras och Martin skannas så känns det som en risk att efter operationen så blir Rasmus till xenomorf.Detta tycker jag är bra. Misstänkta sabotörer utifrån startpositioner är för mig (förutom ovan nämnda martin, Genesis och Rasmus):
@Recca
@Konrad Konvalj
@Stövelkatten
Jag föreslår att de tre går till Mother och stänger ventilationen till maskinrummet på nytt.
Två av oss i ”karantän” i maskinrummet (jag räknar inpetigo, sidd, empi, basse, vimes och andersson som rena nog för karantän) bör också gå till korridoren ochse efter vad som händer i scannern.
Eldkastaren är nog inte viktig denna rundan iom att vi inte verkar ha nån xenomorf som många påpekat. Jag tycker inte att eldkastaren ska vara i maskinrummet iom risken att rummet förstörs. Föreslår att genesis får den för att försvara sig mot eventuell rasmusälg (genesis opereras ju före chestburst vad det verkar).
Eldkastare: @Genesis
- Jag har eldkastaren: Jag överlever och labbet förstörs.
- Jag har inte eldkastaren: Jag dör och labbet kanske klarar sig.
- Eller så föds älgen först: jag överlever, labbet förstörs, och jag är fortfarande infekterad.
Ett annat alternativ är att Rasmus och en frivillig med braständare stängs in i ett rum med stängd luftsluss. Allra bäst kanske om detta är skanner-rummet (jag tolkar reglerna som att man kan gå dit om man vill). Om jag opereras, vi skannar Martin, och Rasmus går till skanner-rummet, och så stänger vi luftslussarna där? Eventuellt går någon mer (Empi?) in dit med eldkastaren. Och så kan någon annan operera på mig, i trygg förvissning att om xenomorfen föds så kommer den inte att attackera i labbet.