Och a propos priser på Varulvsklubbens glamorösa prisgala så vill jag ha "Varulvsklubbens Särskilda Utmärkelse för Intuitiv Talang" om det visar sig att Vimsan och Andersson är på lag.
Att de två kukilurat ihop en safe plan tillsammans har jag tyckt hela tiden.
@Vimes är alldeles för försiktig och lågmäld (kan ju vara så att det här scenariot där vi inte riktigt får kläm på om det är vettigast att rösta ut gröna eller misstänkt röda) denna utan några egentliga gräv som att Vimes inte vill trampa nån på tårna.
@Andersson är ju ny och jag tänkte då att det då skulle vara mer trevande och försiktigt: här har vi istället en som verkar ha knivskarp koll på läget och göra vettiga val och beslut: alldeles för bra: coachat av ulvkompis Vimes?
Sånt här tänk är som oftast Varulvsparanoia från mig och jag har tokfel läst av Vimes förr.
Att de 2 skulle valt samma rum i R1 (gröna varandra), stängt av ventilationen till maskinrummet (skydda de som fixar syre, jag var där och det verkar vara så) OCH skickat facehuggers till Mässen där 3 blev infekterade ska ju inte funka enligt den spelmekaniken vi får anta: att förrädaren inte kan både använda rum OCH skicka facehuggers samtidigt.
Nu när jag sitter och skriver så kom jag på en sak.
Funkar det här scenariot? : Vimes är förrädare som planterade facehugger i R1. Andersson är android som ej kan bli infekterad. Det räkte med att bara Andersson aktiverade stängning av maskinrummet från Mother. Vimes facehugger-försök funkade inte så attacken stack då vidare till Mässen.
Andersson beskriv natten med Vimes där i början mer exakt