OK, en sak som jag inte riktigt får ihop än är planen för skummisar. Vi antar för tillfället att vi har någon som vill lägga infekterade i kryostaser, är det verkligen det enda de vill göra?
För är det så kan det riskera att ta slut första rundan, speciellt iom hur folk röstar. Om vi antar normal werewolf-fördelning så är väl två företagsforskare inte orimligt. Säg att dom två går till kommandobryggan R0, infekterar vilken person som nu är där. Sen väntar dom till slutet av sista rundan och slänger in 4 röster i sista sekunden på att skicka in den infekterade i kryostasen, mission complete. De måste ju vilja något mer, eller?
Vad är det rimliga då om vi antar alien-tema?
En annan sak som stör mig är att jag kan inte komma fram till om kryostas är ett tillstånd man vill vara i eller inte. Det är ju inte samma sak som att bli utröstad normalt väl? Om jag är kvar till slutet och röstar ut den sista ulven så innebär det ju att jag förlorar, antar jag? Mig gör det inget, jag skulle se det som en seger iaf. Jag tycker det är mycket roligare att vinna som ett lag än individuella segrar (gjorde samma sak under mörkret mellan stjärnorna) så vill ni ha någon som sitter kvar och sprängs med skeppet så är jag ok med det.
Sen lär det väl vara ganska uppenbart att får vi reda på att vi är infekterade (antingen vid infektionstillfället eller vid scanning) att vi omedelbart går ut med det. Finns ju ingen anledning att ljuga om det, även om det skulle ge dig en ny agenda så kan du ju bara frångå den agendan genom att bli frisk igen, eller så tolkar iaf jag hur det fungerar inne i labbet.
Sen såg jag en annan sak som jag inte riktigt hänger med på. Varför verkar vi vara besatta av att berätta att det är någon annan i samma rum som en själv men inte berätta vem det är. Tror vi att företagsforskare/xenomorfer/ulvar inte vet var dom är någonstans? Och skulle någon ljuga om det i runda 1? Nu var inte jag först in och sa mitt men hade jag gjort det så hade jag direkt nämnt att Hellzon var med mig, hade det varit dåligt? Vad är det för information vi ger till scummet genon att göra det?