En tanke är ju att sabotörer vill frysa ner infekterade och har samma vinstkriterie som alla människor - dvs de vill både få med en infekterad i kryo och komma hem säkert själva. Det gör ju i så fall att de inte tar hem vinsten i R1.
- Vad jag förstått hittills så vill alla passagerare överleva.Såhär tror jag det kan vara: besättningsmedlemmar KAN vinna tillsammans med sabotörer. Säg att sabotörernas win-con är att ha en infekterad nedfrusen och själva bli nedfrusna. När sista sabotören läggs på is skickas nödskeppet iväg. Alla besättningsmedlemmar som redan är nedfrusna och icke-infekterade vinner tillsammans med sabotörerna. De som är kvar på skeppet eller som blivit strimlade av xenomorfen förlorar. Hur lirar det med infon du fått från SL, @Sidd?
För min del började det med att Vimes sade sig vara på kommandobryggan med två andra. Sen fick jag för mig att det kanske var klokt av Vimes att hålla inne med namn och körde i samma stil. Sen kan jag bara gissa att det gick lite inertia i det där.Sen såg jag en annan sak som jag inte riktigt hänger med på. Varför verkar vi vara besatta av att berätta att det är någon annan i samma rum som en själv men inte berätta vem det är. Tror vi att företagsforskare/xenomorfer/ulvar inte vet var dom är någonstans? Och skulle någon ljuga om det i runda 1? Nu var inte jag först in och sa mitt men hade jag gjort det så hade jag direkt nämnt att Hellzon var med mig, hade det varit dåligt? Vad är det för information vi ger till scummet genon att göra det?
Jag litar på mig själv och @Martin3 , som utan försnack valde att gå till Maskinrummet för att fördröja kvävningsdöden. Jag kan vara frivillig att fortsätta i Maskinrummet.Har vi någon som vill ta eldkastaren till Maskinrummet?
Ja du kan vinna om du är infekterad om inte någon annan har det som vinstkrav... (för övrigt samma svar som Sidd fick)
Om vi scannar ett scum så får vi alltså dels koll på om de är infekterade och dels så kan de inte göra något annat den natten. Så det blir lite som en förmågeblock eller liknande också - om jag läser regeln rätt.2. Labbet, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något. Man kan operera en infekterad till frisk, dock ej den som undersöks nu, och max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras)
Så du vill alltså chansa.Jag litar på mig själv och @Martin3 , som utan försnack valde att gå till Maskinrummet för att fördröja kvävningsdöden. Jag kan vara frivillig att fortsätta i Maskinrummet.
Och röst på Sidd och Basse för nedfrysning respektive undersökning (för nedfrysning i R2) då de är mina mest misstänkta just nu.
Kryostas: @Sidd
Undersöka: @Basenanji
Eldkastare: @Hellzon
Varför vill du frysa ner en som försöker driva på spelet?Det kan vara värt att försöka sig på en plan där vi scannar och sedan söver folk rundan efter att de scannats. Och jag ser en bra poäng med att scanna skummisar istället för misstänkt infekterade tidigt:
Om vi scannar ett scum så får vi alltså dels koll på om de är infekterade och dels så kan de inte göra något annat den natten. Så det blir lite som en förmågeblock eller liknande också - om jag läser regeln rätt.
I övrigt är jag med på att ge Hellzon eldkastaren, även om jag skulle kunna tänka mig ta den själv eller låta xyas ha kvar den också. Sedan tror jag att det kan vara bra att befinna sig åtminstone 3 på samma ställe om det är görbart. Därför tänkte jag också gå till maskinrummet med Hellzon, det finns ju i så fall en cool eldkastare där.
Då röstar jag som följer:
Kryostas: @Sidd
Undersöka: @Basenanji
Eldkastare: @Hellzon
Varför kämpar du mot ett drev som vill lägga dig i frysboxen om frysboxen är ditt vinstvillkor?Varför vill du frysa ner en som försöker driva på spelet?
Alltså, antingen är du scum eller inte. Är du scum och blir satt i frysboxen så kan du inte göra scumhandlingar, är du inte scum så är det ju ditt vinstvillkor hursomhelst.Varför vill du frysa ner en som försöker driva på spelet?
AlrightNej. Jag vinner inte tillsammans med DTF om de lyckas
Ja ja du har rätt.Varför kämpar du mot ett drev som vill lägga dig i frysboxen om frysboxen är ditt vinstvillkor?
Rösta på att lägga mig i frysboxen om du så gärna vill slippa kylan vettja!