Vimes
Sillkung
Nejförutsatt att infekterade kan infektera varandra, är det alien-tematiskt?
Nejförutsatt att infekterade kan infektera varandra, är det alien-tematiskt?
Det är precis det här jag har sagt!Ok, vi har knappt 2 timmar kvar, har vi någon koll på ställningen?
Min app är inte mycket till hjälp och jag har konferens till 22 men jag kan vara med lite i pauserna.
Jag känner att jag håller på och gräver mig en grop här som försöker försvara Basse men det är faktiskt mer logiken än något annat som jag försöker ifrågasätta.
Om Basse smittade Empi runda 1 så borde inte Empi ha smällt i Runda 2 eftersom det är omöjligt för oss att både undersöka och operera en person i samma runda, det står specifikt i texten. Då är det enda som kan ha hänt vara att Empi var smittad redan innan och var utom räddning. Det gör det en större risk att Basse är smittad (av Empi, förutsatt att infekterade kan infektera varandra, är det alien-tematiskt?) än att han är den som smittar. Därför tycker jag att vi undersöker Basse istället för riskerar att skicka honom nerfrusen till jorden och få med oss smittan...
Nu _vet_ inte jag hur spelet är designat, men kom ihåg att jag har varnat för att skicka "icke-undersökta" till jorden.Därför tycker jag att vi undersöker Basse istället för riskerar att skicka honom nerfrusen till jorden och få med oss smittan...
Men fan vad wierd. Du har ju rätt. Men verkar vara sjukt konstig design att Empi är dömd att dö oavsett vad vi gör.Om Basse smittade Empi runda 1 så borde inte Empi ha smällt i Runda 2 eftersom det är omöjligt för oss att både undersöka och operera en person i samma runda, det står specifikt i texten. Då är det enda som kan ha hänt vara att Empi var smittad redan innan och var utom räddning.
Det känns konstigt att Empi skulle vara dömd från början. Dålig design liksom. Jag tro någon annan mekanik infekterade honom.Oklart vad.Men fan vad wierd. Du har ju rätt. Men verkar vara sjukt konstig design att Empi är dömd att dö oavsett vad vi gör.
Ja, caset mot Basse blir ju absolut svagare.
Jag har iaf tänkt att det är en möjlighet, inte säker på att jag faktiskt skrev ner det.Om inte (som någon föreslog... Martin kanske?) att Empi nu spelar xenomorferna...
Å det tredje: var det någon som försökte får Empi nedfryst förra rundan?
Inte om han får spela intelligent motstånd som xenomorf. Då är det bara ett intressant intro. Eventuellt visste han om att han var infekterad och skulle bli xenomorf eller så blev det en överraskning.Det känns konstigt att Empi skulle vara dömd från början. Dålig design liksom. Jag tro någon annan mekanik infekterade honom.Oklart vad.
Sant, det skulle kunna funka.Jag har iaf tänkt att det är en möjlighet, inte säker på att jag faktiskt skrev ner det.
Jag sökte på det men såg ingen sådan röst.
Inte om han får spela intelligent motstånd som xenomorf. Då är det bara ett intressant intro. Eventuellt visste han om att han var infekterad och skulle bli xenomorf eller så blev det en överraskning.
Jag stödjer det förslaget:
Har du sugit färdigt, Vimes? Jag har väl en teori som inte är så rolig och som jag kan hålla inne med.Jag vill nog suga på't tills alla har claimat rum.
Det var nog mitt inlägg du minns, och jag menade förstås som Martin3 också säger att människoempi isåfall bara var ett intro.Om inte (som någon föreslog... Martin kanske?) att Empi nu spelar xenomorferna...
Hmm, Empi "missade runda 0". Visste han att han var infekterad, och sitter nu i nån "dödstråd" och spelar sin xenomorf?
Givet!Hellzon, ses vi i förrådet för påfyllnad av eldkastaren?
Jag har kort paus i jobb över deadline nu.
Någon speciell anledning? Tar sig aliens alltid till kommandobryggan?Alla är väl med på förresten att det inte är världens bästa idé att gå till Kommandobryggan utan tankad eldkastare?
Njä, jag gissar på goda grunder att Basse tryckt in en liten kramig facehugger i ventilationen där.Någon speciell anledning? Tar sig aliens alltid till kommandobryggan?
Men med den logiken så skulle det ju vara du eller jag som gömde facehuggern i maskinrummet och jag vet att det inte var jag... Jag ser ingen skillnad mellan rummen. Stoppade han faktiskt in en facehugger i ventilationen så gick den väl någon annanstans, t.ex. till maskinrummet där vi var och blev påhoppade av en facehugger...Njä, jag gissar på goda grunder att Basse tryckt in en liten kramig facehugger i ventilationen där.