Jag har titta på dina spoiler-grejer.
1:
Jag tror inte vi är klara när vi lyckats rösta ut scummet. Jag tror att vi är klara när syret tar slut, eller när xenomorfen och infekterade är utrotade, eller när ingen av oss är kvar på skeppet. Det skulle vara väldigt lite alien-tematiskt enligt min begränsade förståelse av alien-filmerna att spelet är slut när bad guys röstats ut.
Så oavsett om vi tror att vi lyckats rösta ut scummet redan så tror jag att om man vill vinna så behöver man bli skickad i kryostasen.
2:
Min känsla är att vi har minst en sabotör men jag tror framförallt att vi utöver det har ett aktivt motstånd i Empi som styr Xenomorfen och har en egen agenda.
3:
Har jag redan berört, för mig är Impetigos move mycket märkligare än Basses. Impetigos move tyder på att han av någon anledning ville ner i kryostasen tidigt, kanske hade han något sådant uppdrag för han hade av någon anledning valt kommandobryggan direkt för att få extra röster istället för att till exempel hjälpa till i maskinrummet, han har således bara gjort egoistiska handlingar och hade troligtvis den här planen tidigt. Stövelkatten försökte också skruva ner sig i kryostasen tidigt men misslyckades. Sidd får jag som vanligt inte grepp på och jag har försökt släppa dig som röd men de senaste påståendena samt att du håller inne med information som jag inte kan förstå varför en "bybo" skulle hålla inne med gör att jag börjar tro att du är röd. Åh andra sidan skapar du debatt men just nu snärjer du in dig i saker.
4:
Nattmord, vi hade inget nattmord i natt vad jag kan se så är det en förmåga så har den ju något slags krav på sig. Kanske var Basse röd och kunde utföra nattmord (och gjorde så på Empi) och därför inte kunde utföra det då han blev utröstad men det kan också vara att det är någon slags fördröjd mekanik då via infektion. Dock tycker jag det tyder på just nu är att Empi blev infketerad tidigare och att någon kommer "poppa" ikväll istället då det gått två nätter, så då är frågan vem det skulle kunna vara, jag hoppas ju att det inte kan ske i ett rum där vi varit flera som hållt vakt åt varandra utan att vi skulle veta om det men det är ju ingen garanti. Jag hävdar ändå att infektionen troligtvis sker på dom som är själva, snarare än dom som är i grupp. Vi skyddade ju oss iaf i maskinrummet när facehuggern dök upp där.
Kan du förklara varför du inte vill släppa på informationen eller kommer det i sig också ge sabotörerna för mycket information?
1. Ok.
2. Det vore ju kul för Empi men har du nåt belägg för den ideen?
3. Jag tror Impetigo och möjligtvis Katten (vet inte hur seriöst röstningen på sig själv var) ville göra det enkelt för sig och uppnå sina goda vinstkrav. Det är överhuvudtaget klurigt det här med att rösta ut sig eller försöka rösta ut andra: då det är två olika mål med samma aktion. Eloge till
@fjodorsenuba för den luriga situationen. Jag vill försöka kriga vidare för det spännande äventyrets skull.
Ibland skruvar jag onödigt till formuleringar med flit (fegt fly istället för undvika) och ibland gör jag misstag i tänket.
Att jag snärjer in mig i saker får jag bara försöka hantera men det tycker jag flera gör.
4. Ja fördröjd mekanik: facehugger planteras till ett rum och misslyckas kanske om eldkastaren är närvarande, rundan efter kan vi operera person som vi fattat är sjuk, görs inte det så dör den infekterade blodigt istället.
Du skriver att FaceHuggern infekterar folk som är själva.
Empi har väl inte stått själv?
Hur förklarar du det?
Nej - Facehuggern kan infekterar oavsett om personen är tillsammans med nån annan.
Jag anklagade också Basse i början då han varit tillsammans med Empi. Då jag tyckte det var konstigt att han inte sett nån facehugger-attack natten till R1 eller att Empi verkade sjuk. (Empi dog nästa natt)
Rundan efter var vi fler i det rum som attackerades av FaceHugger men den attacken upptäckte vi och avvärjde.
Situationerna är samma: FaceHugger attackerar rum.
Men utgången blev olika: Vi trodde ju att Basse ljög om Empis status och efter Stövelkattens påstående om att Basse joxat med ventilationen så blev han ännu mer misstänkt (även av mig).
Nu efter än natt av div viktiga händelser så har jag grönförklarat Basse vilket betyder att vi behöver rikta strålkastarljuset åt annat håll.