Kotaka
Veteran
Jag har suttit och funderat på om man kunde göra korruption till något mer tveeggat istället för enbart negativt. Jag tror det har diskuterats lite tidigare, bl.a. listan med Afflictions på ordomagica.com är väldigt bra men även den saknar förmågor och krafter. Vad jag funderar på är om det vore kul med ett system som skulle kunna ge användbara förmågor i form av särdrag eller mutationer. Dels för en tydligare manifestering av styggelsen men också för att skapa lite mer intresse kring att leka med elden så att säga.
Jag har svängt ihop en kort lista med ett par varianter med utgångspunkt i ordinarie stigman samt inspiration ur Dark Heresy's tabell på mutationer. Jag vet inte hur det ska skötas regelmässigt, kanske får man slå Viljestark när man går över sin tröskel och ett misslyckat slag gör att man rullar på en mutationstabell istället för att se till de ordinarie stigman som finns.
-Länk till lista-
Tankar och synpunkter välkomnas!
Jag har svängt ihop en kort lista med ett par varianter med utgångspunkt i ordinarie stigman samt inspiration ur Dark Heresy's tabell på mutationer. Jag vet inte hur det ska skötas regelmässigt, kanske får man slå Viljestark när man går över sin tröskel och ett misslyckat slag gör att man rullar på en mutationstabell istället för att se till de ordinarie stigman som finns.
-Länk till lista-
Tankar och synpunkter välkomnas!