En sak som jag reagerade på är att vuxna och levande barn förutom det levande syskonet inte kan se dom döda barnen utan endast se manifestationer av de döda barnens agerade . Det står sedan att om spelarna (de döda barnen) angriper andra barn så avbryter personalen slagsmålet men de vuxna kan ju inte se barnen det enda som ser är ju isf det levande barnet som slår och sparkar i tomma intet eller rullar runt på marken sålunda kan inte personalen avbryta ett slagamål utan isf ett levande barns irattionella beteende samma sak när spelarna anfaller någon vuxen så förlorar de automatiskt men återigen kan de vuxna inte se de döda barnen utan skulle isf uppleva att få en käftsmäll av spelarna som att gå in i en luftvägg ergo dom kan inte vinna en strid som dom inte ens är medvetna om att den sker .
Jo det har du rätt i om situationen skulle uppstå när jag spelleder det så skulle jag låta den vuxne vårdaren släpa iväg den levande rollpserssonen om denne är med och slåss eller rollpersonernas motståndare om de slåss mot ett annat barn. Sen skulle vårdaren ignorera de döda rollpersonerna även dom de försöker sparka och slås. Vilket antagligen kommer att ge en Mowgli-slåss-mot-Baloo-känsla vilket inte skulle kännas fel.
Om det bara var en eller några av de döda rollpersonerna som gav sig på en vårdare så skulle jag låta vårdaren verka illa till mods, besvärad, för att sedan slå ut med armarna och ropa "Stopp, sluta eller liknande" om de döda rollpersonerna fortsatte skulle jag nog låta vårdaren ge sig iväg med raska steg mot något rum där det finns fler vårdare.
Antagligen skulle spelarna finna detta beteende hos en vårdare märkligt men sen skulle det antagligen förstå varför vårdaren agerade som den gjorde. Vårdaren skulle bara känna de döda rollpersonernas aggressive närvaro och därför agera som de gjorde.
Så tror jag att jag skulle lösa det. Det har faktiskt aldrig varit ett problem när vi speltestat men skulle säkert kunna vara det