Nekromanti Utbildning, hjälp.

KamiFisk

Hero
Min sambo vill börja läsa igen.
Under slutet på gymnasiet mådde hon inte speciellt bra och var sjukskriven större delen av året.
Nu vill hon läsa upp betygen och gå i skola igen.

Problemet är att hon inte kan gå på komvux då hon inte har fyllt 20 ännu.
Vad skall man göra ? det vore ju skumt om hon inte kan läsa upp sina betyg på något sätt.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
kolla upp folkhögskola. har för mig att man kan komplettera upp gymnasiebetyg på en del folkhögskolor.

Då söker man dessutom in från en annan kvot när man söker till högskola och har oftast mindre konkurrens.

solvebring

Superhero
kolla upp folkhögskola. har för mig att man kan komplettera upp gymnasiebetyg på en del folkhögskolor.
Japp. Brukar dessutom innebära lugn studietakt och rätt så chill stämning i övrigt.
.... solvebring har själv läst tre år på folkhögskola. Två för att fixa till fuckade betyg och ett år klassisk 2D-animation.

Möller

Hubert Hortlax
Hm.

Komvux kan tillåta yngre studenter än 20 år, om det finns speciella skäl, t.ex. sjukdom.

Kommunerna kan ha rådgivare för sådanahär situationer. I min kommun heter det Arbets- och kompetenscenter, som alltså är en kommunal myndighet som hjälper unga att slutföra sin utbildning och komma in på arbetsmarknaden. Kolla om det finns något motsvarande i din kommun!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Bered dig med tålamod kära fisk, du ska stångas med byråkratin. De har typ FV 100 och 100 T6 + 1000 i skada och du 0. :gremsmile: Kör hårt.