Nekromanti Utbruten deltråd om blogginlägg

MattiasLejbrink

Swordsman
Oj, jag hann inte ens kommentera tråden innan den blev låst :gremsmile:

Jag upplever att många som svarar inte ser skogen för alla träd. Det blir rad efter rad med mindre anmärkningar som i och för sig ofta är korrekta iakttagelser men helt ärligt nästan ovidkommande för det diskussionen handlar om.

Om jag inte håller med en text brukar jag försöka tänka "vilken är skribentens huvudpoäng?" och "hur kommer min tänkta kommentar att bidra till en konstruktiv diskussion kring denna?".

Många kommentarer blir omöjliga att svara på konstruktivt. "Du har fel här!". Tja, okej, tack för din åsikt liksom.

MattiasLejbrink

Swordsman
Re: Låsning av trådar

MattiasLejbrink said:
Oj, jag hann inte ens kommentera tråden innan den blev låst :gremsmile:

Jag upplever att många som svarar inte ser skogen för alla träd. Det blir rad efter rad med mindre anmärkningar som i och för sig ofta är korrekta iakttagelser men helt ärligt nästan ovidkommande för det diskussionen handlar om.

Om jag inte håller med en text brukar jag försöka tänka "vilken är skribentens huvudpoäng?" och "hur kommer min tänkta kommentar att bidra till en konstruktiv diskussion kring denna?".

Många kommentarer blir omöjliga att svara på konstruktivt. "Du har fel här!". Tja, okej, tack för din åsikt liksom.
Med det sagt läser jag allt som skrivs i trådarna såklart!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

MattiasLejbrink said:
Man kan ju också se det som en förhoppning om saker du kan tänka på inför kommande blogginlägg för att "förbättra dem" (enligt vissa av oss, alltså). Vill diskutera något särskilt i inlägget jag gjorde är du välkommen att PM om saken.

Recca

Femme Fatale

Rymdhamster said:
MattiasLejbrink said:
Man kan ju också se det som en förhoppning om saker du kan tänka på inför kommande blogginlägg för att "förbättra dem" (enligt vissa av oss, alltså). Vill diskutera något särskilt i inlägget jag gjorde är du välkommen att PM om saken.
Jag tycker det är för jävla drygt att sitta och deraila trådar från en vettig frågeställning genom att fräckt kommentera exemplen och skita i sakfrågan. Men det kanske bara är jag?

MattiasLejbrink

Swordsman

Rymdhamster said:
MattiasLejbrink said:
Nej alltså, min poäng är att det inte finns så mycket att diskutera som kommer att leda till något konstruktivt.

MattiasLejbrink

Swordsman

RasmusL said:
...och rörande trådlåsning, har du någon åsikt om det?
Uhm...ingen stark åsikt faktiskt. Jag är väldigt imponerad över det engagemang alla lägger ner ideellt här på WRNU, moderatorer och deltagare. Jag tycker moderatorerna gör en fantastisk insats. Eller jag skulle i alla fall inte göra det bättre. Sedan att det finns ett visst mått av godtycklighet i det de gör, visst. Hur skulle det annars se ut (i verkligheten)?

solvebring

Superhero
Re: Inget hobbymodererande!

Recca said:
Jag tycker det är för jävla drygt att sitta och deraila trådar från en vettig frågeställning genom att fräckt kommentera exemplen och skita i sakfrågan. Men det kanske bara är jag?
Inga hobbymodereringar, tack. Minns #8 i forumsreglerna, vilken poängterar att ansedda regelbrott och problem ska anmälas till moderatorer och redaktörer via anmälningsfunktionen, inte tas om hand av användare.

Per Folmer

Swordsman
Som jag skrev innan, kan ni inte ha någon form av modererad debatt om ämnet istället? Det hade verkligen varit givande. Det finns ju tydligen massa åsikter om saken.

MattiasLejbrink

Swordsman
Per Folmer said:
Som jag skrev innan, kan ni inte ha någon form av modererad debatt om ämnet istället? Det hade verkligen varit givande. Det finns ju tydligen massa åsikter om saken.
Jag tänker att de flesta inläggen inte handlade om mansbilden i spel som var avsikten utan antingen om kvaliteten på min text (formalia och stilistik) eller metadiskussionen "hur ska man diskutera". Vad tycker du diskuterades i den tråden?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
MattiasLejbrink said:
Jag tänker att de flesta inläggen inte handlade om mansbilden i spel som var avsikten utan antingen om kvaliteten på min text (formalia och stilistik) eller metadiskussionen "hur ska man diskutera". Vad tycker du diskuterades i den tråden?
Eftersom den ursprungliga tråden låg i promotionforumet och inte i off topic-forumet eller kultur-forumet så trodde jag att den tråden var tillägnad att du gjort ett blogginlägg, inte att du ville diskutera frågeställningen som du tog upp i blogginlägget.