Nekromanti Utbrutet ur forumitfokus.

RasmusL

Champion
Re: Forumitfokus: Recca

Mundo said:
Nej. Stopp. Dålig idé.
Utveckla gärna.

Jag gör antagandet att du faktiskt menar något med ditt inlägg istället för att bara trolla, och då blir mitt svar till dig:

Skäms. Att ta ställning för grupperingar du inte är en del utav, exempelvis krigsflyktingar, fotbollsproffs, arbetarklass, diskriminerade kvinnor, fattiga eller liknande, kan jag köpa men just nu ifrågasätter du vuxna människor som helt villigt gett sig in i något. Det är för mig ofattbart att du ens kan tänka tanken att sätta dig över andra människor på det sättet och jag kan inte se det som annat än en grov förolämpning mot oss inblandades intellekt, som om du skulle veta bättre vad än oss vad vi själva tänker och tycker. Skäms.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Samtliga inblandade, var vänliga sluta diskutera huruvida det är en bra idé att diskutera hur andra diskuterar. Håll tråden snäll och on topic, tack.

RasmusL

Champion

Svarte faraonen said:
Samtliga inblandade, var vänliga sluta diskutera huruvida det är en bra idé att diskutera hur andra diskuterar. Håll tråden snäll och on topic, tack.
Grymt!

Mundo

Myrmidon

RasmusL said:
Mundo said:
Nej. Stopp. Dålig idé.
Utveckla gärna.

Jag gör antagandet att du faktiskt menar något med ditt inlägg istället för att bara trolla, och då blir mitt svar till dig:

Skäms. Att ta ställning för grupperingar du inte är en del utav, exempelvis krigsflyktingar, fotbollsproffs, arbetarklass, diskriminerade kvinnor, fattiga eller liknande, kan jag köpa men just nu ifrågasätter du vuxna människor som helt villigt gett sig in i något. Det är för mig ofattbart att du ens kan tänka tanken att sätta dig över andra människor på det sättet och jag kan inte se det som annat än en grov förolämpning mot oss inblandades intellekt, som om du skulle veta bättre vad än oss vad vi själva tänker och tycker. Skäms.
http://www.youtube.com/watch?v=BmJ_CKk_WhA

Skärp dig. Det är inte en "grov förolämpning". Jag tycker det är en kass idé, och har tyckt det ända sen förslaget kom upp i trådarna innan. Jag vill inte nekroa trådarna, men försök använda sökfunktionen.

Satan vad överkänslig du var. Ät mat ofta rekommenderas, då håller sig blodsockret på en god nivå.

Det är för mig ofattbart att du ens kan tänka tanken att sätta dig över andra människor på det sättet
Skärp dig. Jag förklarade inte att alla människor som inte tycker som jag är svin. Jag sa att det var en kass idé.

Mukwa

Swashbuckler

Men Mundo. Om du nu inte tycker att det är någon bra idé så är det väl bättre att inte läsa trådarna? Den här moralpaniken är ju ganska meningslös. Om vi vill skriva en tråd om suddgummin får vi väl göra det liksom? Du är ju inte inblandad whatsoever och ingenting går ut över dig. Fattar liksom inte vad problemet är.

Mundo

Myrmidon

Mukwa said:
Men Mundo. Om du nu inte tycker att det är någon bra idé så är det väl bättre att inte läsa trådarna? Den här moralpaniken är ju ganska meningslös. Om vi vill skriva en tråd om suddgummin får vi väl göra det liksom? Du är ju inte inblandad whatsoever och ingenting går ut över dig. Fattar liksom inte vad problemet är.
Jag sa inget elakt och angrep inte någon. Jag bara sa att jag tyckte iden var dålig, precis som jag skulle säga om jag tyckte det var en dålig idé om något annat gjordes eller sades på forumet. Men ja, snart får jag nog en ban om jag inte slutar tjata på det.

Summa summarum: Det är ett forum. Om man skriver något som någon annan tycker är en dålig idé kommer folk säga det. Annars kan man ha en privat grupp på facebook eller nåt. Bli inte kinkig bara för att folk säger och tycker annorlunda.

Mukwa

Swashbuckler

Nä, det är ingen som blir kinkig eller grinig för att du tycker annorlunda. Men fråga dig vad det hjälper att skriva att det är en dålig idé, när du uppenbarligen vet att det finns forumiter som tycker att det här är skojsigt. Om du tycker att det är en dålig idé kan du ju:
1. Inte göra samma sak själv (dvs inte ställa upp)
2. Starta en tråd om vad du tycker är dåligt med sådana här trådar och vad du tycker att vi borde sysselsätta oss med istället.

För just nu har du bara förklarat att det vi tycker är kul är en dålig idé. Och jag gillar inte det. Jag tycker att det är onödigt. Du har inte visat hur du eller andra ickedeltagare tar skada av sådana här inlägg och du har inte diskuterat dessa inläggs inverkan på forumklimatet. Du har bara skrivit att du inte tycker att idén är bra. Well. Vad ska jag med den vetskapen till? Är det viktigt för mig att veta varför du tycker att det är en dålig idé i en tråd som handlar om forumiten Recca? Jag tycker både att den här diskussionen är uttjatad och felplacerad. Men framförallt förstår jag inte varför du blir upprörd över att vi skapar underhållande poster som du inte tycker är underhållande. Var konstruktiv med din kritik i en mer passande tråd eller bidra till trådens ämne. Det är vad jag tycker.

Mukwa

Swashbuckler

Summa summarum: Det är ett forum. Om man skriver något som någon annan tycker är en dålig idé kommer folk säga det. Annars kan man ha en privat grupp på facebook eller nåt. Bli inte kinkig bara för att folk säger och tycker annorlunda.
Alltså. Du får absolut skriva att du inte tycker att det är någon bra idé att göra si eller så, i en tråd där någon vill ha konstruktiv kritik. Flera rollspelstrådar efterfrågar konstruktiv kritik och flera av svaren är av sådan karaktär där. Men i det här fallet skriver du i en tråd där någonting har hänt och ingen har frågat dig eller andra om det här är en bra idé. Den här tråden handlar om forumiten Recca och hur hennes forumpersonlighet kan omsättas som koncept för en rollperson, typ. Håller du med RasmusL? Har du en annan uppfattning? Vad var det bästa med RasmusL text? Vad missade han? Gillade du bilderna? Var det något som stack ut osv... Men om du inte "tycker att det är en bra idé" så känns det som att du bara kan registrera ett "jaha, den här tråden gav mig inget, moving on".

rollspel.nu är för alla, men alla trådar är inte för alla. Det handlar om tycke och smak.

(fortfarande mina egna åsikter och inte något hobbymodererande. Typ)

Krille

Super Moderator

Så här sade Svarte Faraonen för ett fåtal inlägg sedan:

Svarte faraonen said:
Eftersom det tydligen inte registrerades så låser jag den här tråden.

Krille

Super Moderator

Den här deltråden är utflyttad från forumitfokustråden om Recca. Och den är fortfarande låst.