solvebring said:
Låter gott. =)
Super, Gard!
Då är det bara att hoppas att redaktionen i övrigt är sugen på dylika och att forumiterna för den delen, förutom vi få som hört av oss här, är intresserade av en sådan funktion.
Ett stort plus till den här tråden för att den varit så konstruktiv. Inledningsvis var jag skeptisk; mina erfarenheter av vårt tidigare länkregister - som fanns innan forumsuppdateringen (det vill säga innan forumet blev vaniljfärgat) - var att det var svåröversiktligt och inaktuellt.
Går det att lösa detta på teknisk väg så är läget ett annat. Angående ett betygssystem så anser jag inte att det behövs mer än en simpel 'like'-liknande funktion . Jag kan inte se varför det skulle vara intressant om en länk har snittbetyg 3,4 eller 3,8 - vad jag tror en går efter är om den är antingen bra eller ointressant, det vill säga har 'likes' eller inte (påpeka varför om ni tycker jag har fel).
Men i brist på en sådan så är en hits-räknare det näst bästa. Det behöver inte vara så fancy - användare använder länkar till siter med högre rykte mer än helt okända eller dåliga siter; det är i sig indirekt en fråga om 'like' eller inte, i mina ögon. Vad den tekniska biten beträffar tycks Joomla-verktygslådan ha vad som krävs redan nu, alltså.
Beträffande ansvaret för administreringen, för ett sådant tycks onekligen behövas, så ser jag gärna att någon anmäler sig frivillig. Det skulle innebära att bilda ett arbetslag med mig och krank för att komma överrens om mer exakta riktlinjer, och sedan sköta administreringen - vilket jag inte tror är en särdeles betungande börda. Någon som ställer upp?