Re: statistik
Ja självklart - Target Games var ju först med allt i Sverige på den tiden - det fanns väl inget annat rollspel som slagit igenom då? RiotMinds har fått konkurrens, i form av Eon, NeoTech, Gondica, Western och allt vad dom heter, och är kanske en av anledningarna till att de vill att allt material de ger ut ska vara av hög kvalitet.
Att jag ställde frågan beror lite av det du anade - jag ville bara jämföra RiotMinds utgivningstakt med Target Games. Du har alldeles rätt - Target Games fick mycket mer tid på sig än vad RiotMinds har fått.
Däremot hade vi för några dagar sedan en diskussion om just det faktum att det tycks gå långsamt med utgivningen. Man får ju ha förståelse för det då DoD 6 verkar, vad jag förstått, vara något av ett projekt vid sidan om deras "vanliga" jobb. Men en fråga som dök upp gjorde mig nyfiken på att diskutera detta på forumet.
Frågan var om RM försökte skapa något slags köpsug, skapa en efterfrågan. "Ju längre vi väntar, desto fler vill ha det", är något som vissa företag kör med - därmed inte sagt att RM gör så. Men synvinkeln är intressant.
Vår spelgrupp, som spelar väldigt ofta, har redan spelat alla de äventyr vi själva vet om finns tillgängliga, har skapat ett antal äventyr själva, vlika alla har varit lååånga, men nu när vi känner att vi både vill ha och behöver mer material, både som inspiration och som regelkomplement, då får man veta att det inte kommer än på ett tag. Vildhjärta blir mycket intressant. Dessvärre reser jag bort i början av sommaren och är borta till dess att det blir dags för mig att rycka in i lumpen. Därför känner man sig frustrerad över att man inte kan spela nåt mer under den här sommaren, missar DraCon osv osv.
På det hela taget en rätt intressant diskussion vi hade den kvällen. Många ifrågasatte RM på alla de möjliga sätt, många försvarade dem.
Själv gillar jag rollspel. Och vem det är som skapar dem spelar mindre roll för mig.
/ceralion - som misstänker att han kommer få en del svar på det han skrivit här...
// carpe noxem - fånga natten //