Hägerstrand
Tror fortfarande på 7WA
Det tycker jag nog att jag gjort efter förutsättningarna. Min rödaste är @Waterhouse, enligt det jag citerade här ovanför. Jag vill helst se färg på @Anthrox och @Brynolf. Jag tycker båda har spelat grönt, och det vore en tillgång för byn att få någon av dem bekräftad. Flera spelare har postat för lite för att jag ska ha en direkt åsikt om dem.@Hägerstrand du får gärna också jobba för att gröna dig själv loppet är liksom inte färdigt än, och jag kan gott och väl tänka mig att ni båda kan vara gröna och att vi bara fastnat i en situation där vi vill spela extra safe med siaren. Speciellt i denna rundan, eftersom det bara är denna som Basse kan bli mördad av slump och inte för att vi är dåliga bybor som skickar in en ulv till honom.
Att sju spelare hakat på @Sysp drevet innebär ju att minst ett scum ligger med i drevet, och ingen har lagt sig på Häger än. Ska fundera lite på vad det kan tänkas betyda.
Sen höll jag på att jobba på ett upplägg för att slippa den här situationen vi har nu. Det upplägget var att man INTE outar i tråden, utan att vi säger att siaren plus någon som ska sias flyttar sig till tempelklippan, och övriga flyttar bort därifrån. Då blir förflyttningen ett siarclaim, istället för att vi får ett läge där vi måste gardera oss mot de som delar plats med siaren när han outar. Jag hade inte hunnit posta det när Basse outade, men jag blev rätt frustrerad över outningen när jag höll på med en i mina ögon bättre plan. Det är inte jättegrönande eftersom jag inte hann posta den, men man kan se i min post efter att Basse outade att jag hade den i huvudet (och jag visste inte att det var så bråttom att Basse skulle outa på eftermiddagen första dagen).
Efter det blir det lite pyspunka, när allt handlar om att ta ställning till planen som uppstår kring outningen. Det är svårt att göra något av när det blir så likriktat, men jag håller med om att @Sysp knappast lär vara ulv, eftersom ulvlaget borde jobba hårt för att han ska sias i så fall (han kan väl vara demon med frånvarande demonkompis, men då är han ändå ingen risk för Basse).
Jag har svårt att släppa @Basenanji och @Anthrox som ulvkompisar. Anthrox plan kom så snabbt efter outningen, och varken @Mr.J (som väl skulle ha mycket tid att spela idag?) eller @Impetigo har varit inne och skrivit efter outningen, vilket gör att jag fortfarande väntar på motclaim. Men det här är en konstig plan, som inte lirar med mina tidigare tankar om att ulvar kommer behöva vinna på röster i senare rundor.
Sen är det jobbigt många lågflygare. Jag undrar om @Impetigo bara tittar på eller om han är AFK på riktigt.