Kul att du gillar det!
Hade varit tufft om människor/dvärgar/alver hade plågat någon avlägsen kontinent tills dess att den gjorde uppror och slängde ut den
Nja... jag fattar hur du tänker. De "onda" har blivit utnyttjade och vill nu hämnas, men genom sina gärningar mot "fienden", dvs. ofta civila, blir de inte bättre själva och anses därför onda. Jag är dock lite rädd för att om människorna ockuperat stora delar av alvers och dvärgars land, förorenar naturen med sina maskiner, låter sina arbetare leva under miserabla förhållanden i städerna, har intrigerande helgonfamiljer OCH dessutom utnyttjat en hel kontinent kommer spelarna att tycka att de är onda och bara spela andra raser. Idén rimmar också illa med att fiendskapen mellan Mörkrets makter och de tre raserna är uråldrig, samt att den senaste alliansen mellan människor/alver/dvärgar var för rätt länge sedan.
Dock är det en god idé att skapa troligare motiv för ondskan än enbart maktlystnad. "De onda" skulle mycket väl kunna drivas av en hämndlystnad som stammar från urminnes tider, på grund av vad invånarna på den andra kontinenten gjorde under ett tidigare krig. Denna hämndlystnad har också byggts upp under de tre Mörkerkrigen.
Saken är den att jag vill få ondskan/godheten lite mer "neutral", dvs. att ingen av raserna ska vara helt god, fastän dock tendenser finns.
Angående strykardvärgarna skulle de kunna ha fördrivits från sitt/sina områden under något av krigen, och därför vara en "nymodighet" hos dvärgarnas uråldriga uppdelning. De kan ses som ett "nödvändigt ont" av många människor, speciellt i städerna, men många på landsbygden gillar antagligen dem eftersom de arbetar för dem. Eftersom människorna på senaste tiden blivit mer och mer nationalistiska och nästan rasistiska, finns det också många som inte gillar eller till och med vill driva ut dvärgarna och gråalverna från de ockuperade områdena.
Och nej, skogsalver kommer inte att läggas till
!
Vore kul om någon mer hade några åsikter, 20+ hade i alla fall laddat ner utkastet nyss. Håller på att knåpa ihop magin (om någon undrade varför den biten inte fanns med), riddarna (vilka minst sagt är på nedgång i Hadarth), samt det andra jag skrev om innan, plus då kartan.