Nekromanti Utländska podcasts om rollspel

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Efter att ha lyssnat på Märklighetstroget och Nordnordost så är jag sugen på mer rollspelspodcasts från resten av världen. Är det någon som har något bra att rekommendera? Helst något som går att få tag i via itunes.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,643
Location
Stockholm
LJSLarsson said:
Efter att ha lyssnat på Märklighetstroget och Nordnordost så är jag sugen på mer rollspelspodcasts från resten av världen. Är det någon som har något bra att rekommendera? Helst något som går att få tag i via itunes.
Reckless Dice för WFRP.

/Magnus
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tack för alla de bra förslagen. Har en del att se fram emot och prova nu.

Och Wilper - några planer på att göra Nordnordost tillgängligt via itunes?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,823
LJSLarsson said:
Och Wilper - några planer på att göra Nordnordost tillgängligt via itunes?
Eftersom Wilper är på spelsemester i Norge hela helgen så dristar jag mig att svara: Nej, det finns inga direkta planer på det. Många har dock efterfrågat det, så det är nog dags att kolla en gång till om det verkligen är så krångligt att få upp podcasten där som vi först tyckte. (det lär det ju inte vara …)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
DeBracy said:
Många har dock efterfrågat det, så det är nog dags att kolla en gång till om det verkligen är så krångligt att få upp podcasten där som vi först tyckte. (det lär det ju inte vara …)
Processen är för mig ett mysterium, men Khiraly fick ju upp Märklighetstroget via itunes så det bör vara lätt.
 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Nu hänger jag inte här så mycket att jag kan säga på rak arm vad du borde gilla, och du inte specificerar vad för typ du gillar. Men, kolla in Happy Jacks rpg podcast för en rackarns skoj podcast. Inte alltid helt seriös.

En lite äldre sak om man gillar forgegrejer är ju att lyssna på en actual play podcast som heter Hellworld Chronicles, där folk spelar 3:16 live.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag har själv alldeles nyligen börjat lyssna på utländska casts. Hittills har jag hunnit lyssna på de första avsnitten av Narrative Control (från wilpers tips) och Master Plan.

NC fastnade jag för direkt. Introduktionen, avsnitt #0 är möjligen inte så mycket att hänga i julgranen, men så är det med de flesta introavsnitten där folk mest berättar vad de ska snacka om fortsättningsvis. NC handlar egentligen om allt mellan himmel och jord, det vill säga, allt intressant mellan himmel och jord kring spelbordet. De fösta avsnitten som jag hört har sannerligen rockat och bjudit på en massa fräna idéer och tips.

MP som inte längre är aktiv - tror den var aktiv senast 2010 eller något sådant - har runt ett femtiotal avsnitt. Det jag hört har varit bra och jag kommer att fortsätta lyssna. MP handlar om game design, dvs spelmakande. Under de första avsnitten så har det talats om speltestande och "writer's block", dvs skrivkramp/kreativitets-blackout, och lite andra saker. Det har varit mycket givande faktiskt. Första avsnittet var rätt avskräckande på grund av den sämsta ljudkvalitet jag varit med om, men det fixades snabbt och man uppgraderade sin utrustning osv.

Nå, jag hade tänkt att försöka gå igenom 1-2 casts i taget för att inte blanda för mycket. Det blir ändå totalt fyra stycken iom NNO och Märklighetstroget. Det finns redan nog att hinna med om man säger så. :gremsmile:

Så, jag kommer gå sakta framåt, men jag tror mig härnäst vilja satsa på Have Games, Will Travel (slutade också 2010) eftersom wilper tipsade och NC ständigt name droppar den casten, samt Actual People, Actual Play eftersom jag - innan någon ens tipsade - snubblade över den och lyssnade på ett avsnitt (när de lirar Lady Blackbird) som jag gillade som sjutton.
 
Top