Jocke;n150324 said:
Finns det en guide till hur man går nånting tillbaka av google+ nånstans? Är det grupper som gäller eller vad?
Jag ska inte säga att jag har lyckats särskilt bra på Google+. Mitt liv där ser ut ungefär som här: jag läser vad andra skriver och kommenterar på vad de gör, men om jag skriver någonting själv så är det knappt någon som svarar.
Men om man vill uppnå en sådan begränsad framgång är det ganska lätt:
1) Skriv något som signalerar "intresse" i presentationen. G+ funkar bara bra när folk lägger till en tillbaka. Så om man vill diskutera rollspel bör RPG vara med i första meningen på ens presentation så att folk inte tror att man är en spambot när man lägger till dem.
2) Gå igenom listan på kontakter hos någon du känner, och cirkla de som du tycker verkar intressanta.
3) Google kommer då börja gissa saker om vad du gillar, baserat på vad dina kontakter gillar. Gå till "Grupper" i menyn och klicka på de som verkar intressanta.
Om du får förslag, se till att klicka bort de som är ointressanta så att google lär sig att du skiter i katter och slutar föreslå sånt.
4) När du läser ett intressant blog-inlägg, eller när någon skriver något smart i en kommentarstråd, cirkla dem (från blogger-bloggar är det bara att klicka på g+ ikonen).
5) Välj ut några personer med hög profil ("kändisar" och/eller personer motsvarande Krank och Krille som skriver mycket och som får mycket respons när de skriver) och cirkla dem.
6) skriv några privata meddelanden och förklara varför du cirklat dem så att de vet vad du är intresserad av att höra om och således vilken cirkel de ska placera dig i. Använd den vanliga "Vad har hänt sen sist" rutan på datorn eller pennan på telefonen, men ändra delningen så att meddelandet bara delas med en viss person.
7) Lurka
8) kommentera lite i andras trådar
9) cirkla bort grupper och personer som bara skriver keffa saker
10) framgång!
Personer som jag föreslår att man cirklar (och PM:ar varför man har cirklat):
+ Vincent Baker
+ James Raggi
+ Zak S
+ Graham W
+ Kirin Robinson
+ Stacy Dellorfano
+ Scrap Princess