Tant Ragnar
Gamle usling
Tant Ragnar presenterar:
Chronopia: kamraterna i mitt kvarter
Tävlingen går ut på att beskriva en grupp rollpersoner i Chronopia*). Det kan vara en omaka och osalig samling (en charibisk svartkonstnär, en kloakkrigare, en alvisk ädling och en libromag) eller ett väl sammansvetsat gäng (ett par dvärgiska agenter och deras mästersmed).
Välj bland de befintliga yrkena (där vi hittar allt från värdshusvärd till hyrsvärd), eller kom på något eget! Hämta gärna inspiration från tidigare utmaningar och trådar om Chronopia, så som bilder från mitt kvarter eller välkommen till mitt kvarter.
Välj själv hur du vill presentera gruppen - med en kort eller längre text, med eller utan bilder och fulla stats om du så önskar (men det behövs inte).
Regler
*) Chronopia är en stor fantasystad med extra allt, stora axelskydd, opraktiska vapen och låga krav på rimlighet. I övrigt är det fri tolkning - plocka det du gillar från de utgivna böckerna, sno tankar från forumet eller kom på något helt eget!
Chronopia: kamraterna i mitt kvarter
Tävlingen går ut på att beskriva en grupp rollpersoner i Chronopia*). Det kan vara en omaka och osalig samling (en charibisk svartkonstnär, en kloakkrigare, en alvisk ädling och en libromag) eller ett väl sammansvetsat gäng (ett par dvärgiska agenter och deras mästersmed).
Välj bland de befintliga yrkena (där vi hittar allt från värdshusvärd till hyrsvärd), eller kom på något eget! Hämta gärna inspiration från tidigare utmaningar och trådar om Chronopia, så som bilder från mitt kvarter eller välkommen till mitt kvarter.
Välj själv hur du vill presentera gruppen - med en kort eller längre text, med eller utan bilder och fulla stats om du så önskar (men det behövs inte).
Regler
- Bidragen skall beskriva en grupp (tre eller fler) rollspersoner
- Bidragen lämnas in i den här tråden (direkt i ett inlägg, länkat till en text) eller som PM till mig om man föredrar att vara anonym
- Varje deltagare får lämna in så många bidrag den önskar
- Vi stänger tråden för bidrag söndagen den 18:e februari 2024, och kör därpå en omröstning följande vecka fram till söndagen den 25:e februari 2024.
- Omröstning sker genom reaktioner - en reaktion = en röst ("tumme upp", "love", "haha", "wow", "sad" eller "angry")
- Du får rösta på hur många bidrag du vill, men får bara en gång per bidrag.
- Du behöver inte vara med i tävlingen för att få rösta.
- Jag kommer att samla bidragen på ett och samma ställe; här (delad folder, på Google drive) efter 18:e februari 2024 - författaren anses vara införstådd och OK med detta.
*) Chronopia är en stor fantasystad med extra allt, stora axelskydd, opraktiska vapen och låga krav på rimlighet. I övrigt är det fri tolkning - plocka det du gillar från de utgivna böckerna, sno tankar från forumet eller kom på något helt eget!