Nekromanti [Utmaning] Färg först - Karkatärsskapande

Christoffer

It's all pig.
Det här har skett på The Forge förut, kanske inte som utmaning men väl själva metoden, men jag diggar det så jäkla stenhårt så här kommer det hela som en utmaning.

Kolla in följande bild:

Fundera ett slag på vem det här är. Kolla gester, kläder, uttryck. Välj sen ett rollspel. Vilket som helst. Det spelar ingen roll om det är fantasy, sf, skräck, etc, vilket som helst. Skapa sen karaktären i spelet enligt spelets regler och presentera honom/henne/den som ett svar på den här tråden.

Det finns ett par regler:
- Du måste använda ett regelsystem som tidigare inte använts. Posta därför gärna en liten blänkare att du jobbar med karakatären till Eon, eller till Trudvang eller till något annat. Om ett spel är taget är det ajabaja för alla andra att skapa en karaktär till samma spel.
- Du måste använda reglerna precis så som de står i regelboken. Använd helst bara grundboken, det blir mer hanterligt för oss som inte har hundra splatbooks, men om du prompt måste, så kör på med dem också.
- Presenterar regelboken dig för val som tex de olika sätten att slå fram grundegenskaper på i d&d, motivera gärna dina val.
- Du får välja ett eget spel eller ett spel som inte är utgivet ännu, det enda villkoret är att reglerna för spelet och för skapandet av karaktärer finns tillgängliga någonstans för oss här på forumet. Så vill ni göra det i ert egna dundersystem som ni spelat femton tjugoårskampanjer med, sure, men lägg ut det fritt för oss att läsa först.
- När du är klar, presentera honom/henne/den med ett inledande stycke om hur du resonerat när du skapat karaktären och presentera sen hela rollformuläret. All the way. Med utrustning, familjer, liten bakgrund, whatever. Allt vad regelboken säger åt dig att göra.

Jag tänker mig en vecka från och med nu? Då slår vi ihop affären och njuter av vad som skett. Kanske, om vi har lite bidrag kan någon moderator slänga upp en röstningsfunktion i ett par dagar så vi kan rösta, eller så kan vi bara prata om hur det hela blev.

Zappelina

Swordsman
Det är en bra och uttrycksfull bild! Jag ska försöka skapa en karaktär här i helgen, antingen till Dogs in the Vineyard, som jag nyss spelat och har färskt i minnet, eller till Eclipse Phase, där jag försöker greppa reglerna bättre.

to be continued...

Zappelina

Swordsman
Okay, det blev en AGI till Eclipse Phase. Posta frågor om någon blir nyfiken. Spelet finns att ladda ner gratis från deras hemsida. Beskrivning av karaktären finns i Ivai bakgrund, där står också lite hur jag tänkt när den skapades. I filen Ivai är bara ett ifyllt rollformulär.

(my god det tog tid att fylla i rollformuläret!)

Attachments

Rickard

Urverk speldesign
Eftersom tråden heter "Färg först" så tyckte jag det var kul att först färglägga bilden först. Tänkte göra en rollperson till Enigma men jag har inte orkat så jag får nöja mig med att lägga upp bilden istället.

/Han som kan säga att färgläggningen tog kanske 20 minuter att göra

Attachments

Zappelina

Swordsman
Haha, orättvist 20 min=19 nedladdningar -Han
3 h=2 nedladdningar -Zap :gremcry:

Men jag gillar den lila färgen. :gremtongue:

Rickard

Urverk speldesign
Zappelina said:
Haha, orättvist 20 min=19 nedladdningar -Han
3 h=2 nedladdningar -Zap :gremcry:
Haha, oroa dig inte. Om man länkar bilder såsom jag gjort i inlägget så registrerar det en automatisk nedladdning. Så mitt inlägg har blivit öppnat 19 gånger på 20 minuter. :gremsmile:

/Hans favoritfärg är lila

Christoffer

It's all pig.
Dolak Pram
Tränad i de mörka konsterna sen barnsben tillkallade vi han som viskar i mörkret, han lever nu under min hud. Min syster vände mig ryggen när hon såg honom i mitt ansikte. Skammen att ha övergivit min familj är stor, jag ska göra dem stolta och få dem att förstå.

Pool: 5
Traits:
Tränad i de mörka konsterna sen barnsben +2
Han som viskar i mörkret står vid min sida +2
Min syster ska stå bredvid mig än en gång +1
Jag ska göra min familj stolt och få dem att förstå +1

Anton P

Veteran
Zappelina said:
Spelet finns att ladda ner gratis från deras hemsida.
Kan du länka dit? Hittar det inte själv...

(altså inte bara till hemsidan, utan till stället där man kan ladda ner spelet)

Zappelina

Swordsman
okay Anton, visade sig jag hade fel... dom länkar inte till gratis nedladdning på sidan, men spelet har en creative commons 3.0 copyright och får alltså kopieras och återges så länge det sker utan kommersiellt intresse.

Här är en länk till mediafire där den går att ladda ner.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det finns på Pirate Bay, Isohunt etc. också. Helt lagliga torrents.