Jag sitter hemma sjuk idag medan familjen är ute på höstpromenad. Passade därför på att börja lära mig layouta, något jag länge tänkt, men aldrig hunnit med. Så här kommer mitt bidrag, Höststad, på nytt – men layoutat som en folder ni skriver ut dubbelsidigt och viker i tre (verkligen ett förstlingsverk i layout, men jag är ganska nöjd!). (Om det inte är ok att putsa på sitt bidrag på detta sätt så säg till, så tar jag bort detta inlägg!).
Edit: att jag är ny på layout märkte jag direkt när jag skrev ut; spalterna hamnade inte där jag trodde när jag vek ihop pappret... Jag fixade och bytte ut PDF:en!
Edit 2: Det är ju bra om titeln stämmer också... Så klart det sista jag korrläser är det första läsaren ser! Men nu är det också fixat, så nu kommer jag inte att plåga er med fler versioner av Höststad.
Edit 3: Löften är till för att brytas, eller hur? Jag kunde inte hålla mig, utan arbetade vidare med layouten. Skillnaden är att ena sidan av foldern nu är för spelaren, den andra för spelledaren, vilket finns angivet på första sidan när foldern är hopvikt (så riskerar spelaren inte att se sådant hen inte borde se).