Utvärdering köpfritt 2022!
Ja, det gick väl sådär, i ärlighetens namn. Vad gäller
rollspel gick det bättre än väntat dock. Med ett undantag (sista arbetsdagen på SFBokhandeln, måste bränna av så mycket personalrabatt som går) köpte jag bara ett enda nytt spel under året, och det var på kickstarter.
Tales of the round table, för övrigt. Inte ett noll, men nästan.
Vad gäller
brädspel gick det bättre. Inga inköp alls. Visserligen köpte jag ett barnspel i födelsedagspresent till ungen, men det går in under undantaget för presenter som jag hade med från start.
Sen har vi
böcker och serier, och där har jag inte köpt en enda grej förrän det blev julhandel. Då kunde jag inte låta bli att köpa
Bone: complete edition till mig själv utöver alla andras julklappar. Dessutom köpte jag en bok om historiska brädspel, men det borde gå att skriva av som researchmaterial inför sommarens medeltidssäsong. I övrigt har alla andra grejer varit gratis, kickstartrar som betalades innan 2022, eller presenter. Så ett enda "onödigt" inköp under året känns ändå rätt okej.
Men det blev en hel del inköp av både kläder, bôs till kontoret, nya hörlurar (då jag lyckats ha sönder två
dyra par i år
) och nu senast gick min vinterjacka sönder så mycket att det inte är värt att laga den. Så det lär ju gå på någon tusenlapp eller mer bara det. Totalt vete fasen om jag gått plus eller minus på det här, totalt med andra ord.
Det har heller inte gett så mycket utfall av att ha tänkt sig att läsa igenom alla pdf och för den delen fysiska böcker jag har samlat på mig under tiden. Det har inte blivit mycket rollspel läst i år, kan jag lova... Förhoppningsvis ska det ändra sig till nästa år.
Summa summarum: Hobbyn drog nog en nitlott i år. Men jag är tillräckligt pepp för att försöka hålla mig från vidare inköp även 2023. Får se om det går bättre då.