Dimfrost
Special Circumstances
Min plan är att göra klart dungeon23 (upp till den nivån där jag ser mig som klar). Har planer för runt tio veckor.
Det här låter som en sjukt coolt projekt.Förra året var jag lite sugen på att göra en "wilderness 23", dvs en hexagon i månaden till ett hexkräl. Känns som ett rimligare åtagande på något vis. Hade varit skoj som en forumsgrej så att allas hexagoner går att sätta ihop till en stor karta.
Så alla gör typ en region eller ett kungarike eller något? Kanske en dal var med berg mellan dem.Förra året var jag lite sugen på att göra en "wilderness 23", dvs en hexagon i månaden till ett hexkräl. Känns som ett rimligare åtagande på något vis. Hade varit skoj som en forumsgrej så att allas hexagoner går att sätta ihop till en stor karta.
Ja! Jag tänker isf typ standard "2 mile" hexagoner (är det typ 1.5 mil?) så de kan rymma allt från en dunge, till ett fort, en stadsstat, ett torn, en dimmig dal, ett träsk, osv osv.Så alla gör typ en region eller ett kungarike eller något? Kanske en dal var med berg mellan dem.
Vadå, jag har ju elva månader kvar på min kalender för 2023? 2034 blir det klart!Vad är folks planer för 2024?
2 miles = 3,2 kilometerJag tänker isf typ standard "2 mile" hexagoner (är det typ 1.5 mil?) så de kan rymma allt från en dunge, till ett fort, en stadsstat, ett torn, en dimmig dal, ett träsk, osv osv.
Ja, jag var helt ute och cyklade där. Jag tänkte på 6 mile hex som ju ligger nära 1 mil. Men som sagt, helt ute och cyklade.2 miles = 3,2 kilometer
Det känns bra, men nu måste jag hitta på nya saker att göra på kvällarna!Grattis! Hur känns det att vara färdig?
Så jäkla skönt att det är över. Som att mucka från lumpen eller släppas ut ur fängelse.Grattis! Hur känns det att vara färdig?
Awesome!!Jag pausade mitt dungeon23-projekt i maj 2023 på grund av att jag fick lite för fullt upp med jobb, resande och framför allt betalt rollspelsskrivande. Men jag la inte ner. Jag hade inte tänkt göra fullt ut 52 våningar på mitt torn, men jag hade idéer för ett 30-tal och jag ville göra klart det någon gång. Nu under våren och sommaren 2024 fick jag lite tid till det, här och där, och allt är nu avslutat. Jag valde att göra en pdf av alla avfotade sidor som kan beskådas här: https://dimfrost.itch.io/moonbridge-tower
Nu är det på sin plats att reflektera lite över utmaningen. Jag har lärt mig följande:
- Det är trevligt att skriva för hand, speciellt med bläck. Det blir också trevligare ju mer man gör det. Jag borde göra det oftare.
- Jag trivs verkligen inte med regelbundna mikrodeadlines som det här. Det visste jag innan också, och nu är det bekräftat. Jag kommer aldrig att göra något liknande igen.