[Utmaning] Ospelade älsklingar

GnomviD

Heresiark
Tja, jag har tre intressanta spel i hyllan, som jag vill ska försöka prova under hösten.

Star Crossed är typ Dread, fast om förälskelse istället för död. Jag är nyfiken på om det är bra och om det håller för fler än ett parti.

Dialect kan nog vara häftigt, trots allt. När jag läste det i början av sommaren blev jag helt avtänd på grund av speltextens ton, men med lite distans har jag blivit nyfiken.

Och så en halvfuskis: Apocalypse World 2ed. Jag har spelat den första utgåvan mycket, men inte den andra utgåvan och skulle vilja se hur den flyter annorlunda. Här har jag ett gäng som jag har snackat om att dra ihop en kampanj med, vilket kanske blir av.

Monokel

Korrektionsglas som fästs framför ena ögat
Jag skulle vilja spela Electric Bastionland. Det verkar jättefränt, men ser inte att jag kommer att få det till bordet med min huvudgrupp (för mycket andra spel igång och på kö där) och min indie-och-oneshot-grupp ligger lite halvt på is eftersom halva gruppen jobbar på MSB eller inom intensivvård och har haft en del annat att stå i de senaste månaderna.

Loffeboll

Veteran
Burning wheel: är riktigt sugen på att spelleda detta. Största problemet upplever jag är att få med folk som är villiga att sätta sig in i spelet.

In a wicked age: har länge vart sugen på att leda ett par kvällar av detta spel.

Mörk borg: är sugen på att utforska världen och de fantastiskt morbida karaktärerna man kan få till. Problemet är att jag inte har en aning om hur man spelar OSR.

terje

xenomorf mystiker

Christoffer

It's all pig.
Burning wheel: är riktigt sugen på att spelleda detta. Största problemet upplever jag är att få med folk som är villiga att sätta sig in i spelet.

In a wicked age: har länge vart sugen på att leda ett par kvällar av detta spel.
BW: Gört! Det är fantastiskt roligt att spelleda! Är du taggad att göra det över nätet kan jag visa intresse för att hoppa på beroende på tid och sådant. Får i princip bara spelleda Burning Wheel så att spela det vore nice!

IAWA: Fungerar extermt bra för kortare grejer, men om du har tid så: tips att sikta på att göra det mer än ett par kvällar! När det flytit i fem sex sju sessioner och saker börjar som knytas in tillbaka in i berättelserna, både typ artefakter och karaktärer osv, så sjukt fint världsbygge det blir. Vi spelade ungefär precis fram dit när en fick som se just att det började röra på sig men inte mer tror det var fem sex spelmöten ungefär. När någon drar ett kort och läser oraklet och alla vid bordet bara nickar och säger "fan, det där måste ju vara person x och den där magiska saken det talas om måste ju vara hans svärd!" eller "tänk om personen som beskrivs vore person x när hen är gammal (eller död!?)?" då är det där spelet som absolut koolast.

Loffeboll

Veteran
BW: Gört! Det är fantastiskt roligt att spelleda! Är du taggad att göra det över nätet kan jag visa intresse för att hoppa på beroende på tid och sådant. Får i princip bara spelleda Burning Wheel så att spela det vore nice!
Det vore ju sweet! Spelar i princip bara över nätet nu för tiden. Har ju inga konkreta planer än, men sådana kan ju uppstå :)