Nekromanti Utmaning till alla!

Här har ni något att bita i. Jag vill jättegärna ha tag på Usagi rollspelet, så den som kunde lotsa mig till en butik i Sverige som har det skulle jag bli imponerad av, jag hittar det nämligen inte.

Johan K

Gammal & dryg
Hummm, har du testat tradition ???
De bör väll ha lite rollspel & sådant, elelr ??

Tro mig, är det äldre än typ en dag i produktion (okej, något överdrivet) så har dom det inte. Dom rensar ut allt gammalt för tillfället, Tradition är dom som har minst chans att ha det inne.

anth

Vetefan
SF-bokhandeln har Monsterboken, men inte grundboken inne.
Du kan ju alltid skicka ett mail och be dem ta in spelet.

Ziaxool

Veteran
Det tillverkas ju inte längre, så det kan de kanske inte. Jag köte mitt exemplar från SF, men det var nästan ett år sedan nu.

"Hej.

Nej, tyvärr inte. Usagi Yojimbo RPG trycks inte längre och finns alltså
inte att få tag på via reguljära kanaler. Vårt tips är att du själv letar runt
på webben efter spelbytessiter, internetbörsar o dyl.

Mvh,

SF-Bokhandeln"

Stämde alldeles utmärkt (men har kontaktat collectorspoint och hobbygames)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Utmaning till alla! {OT]

Att ett spel inte går att köpa i butikerna är naturens sätt att säga dig att spelet är helt värdelöst. Seså.. spring och köp ett Dungeons & Dragons istället.

*samlingen med GDW-spel rasar ur hyllan med ett ljudligt Kabraaawwwnobleknightcomkflopprassel.*

Radagast

Swordsman
http://www.hobbygames.se/ ?

Där står den med, men med symbolen * efter.

Följande står på deras hemsida om *:

"En * efter artikelns namn innebär att det är en nyutgivning eller nytryckning som beräknas komma inom de närmaste tiden. Du kan göra förhandsbeställning men notera att priset är preliminärt och kan komma att ändras."

// Radagast

Ziaxool

Veteran
Vad jag vet så kommer det inte komma en ny version av Usagi, inte från Gold Rush Games i alla fall. Det hade tydligen inte sålt så bra. Tror jag i alla fall.

Tack!

Tack alla för att ni svarade på min lilla utmaning. Tror väl ingen direkt vann den, men jag har i alla fall beställt den på hobbygames hemsida, så den kanske kommer någon gång i framtiden. Det hoppas jag för det verkar vara ett riktigt skönt spel (har monsterboken redan). Typiskt att jag alltid faller för spel som inte går att hitta i butiker eller Sverige alls för den delen (letade efter Masks of Nyarlathotep i ett antal år).

Fel inlägg därnere, det är kört!

Det här spelet som jag bara har hört gott om, går inte att få från SF, inte att få från Collectors point, inte att få från någon svensk rollspelsbutik överhuvud taget för den delen, och tillverkaren själv har den faktiskt inte längre. Helt jävla otroligt.

Det är inte kört!

Det stämde att det inte var kört! Men det var inte på Amazon som jag hittade den, utan en dansk boksida. Jag har nog inte sett en enda rollspelsbutik på nätet som har Usagi inne, men väl en massa bokbutiker. så nu väntar jag nöjt på att det ska komma till min brevlåda. Tack för att ni gav mig råden, nu ska mina spelare få leka djursamurajer!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Det är inte kört!

Hrrrmmmwwwnobleknightcommmmmmm. $14.50, det är någon.

Dimfrost

Special Circumstances

Hmm, du skulle inte kunna tänka dig att berätta vilken dansk boksida det var du hittade det på? :gremsmile:

Själv är jag främst på jakt efter Castle Falkenstein, men det är ännu svårare att få tag på, eftersom det har varit OOP rätt mycket längre.

/Dimfrost

Har för mig att det hette www.saxo.dk . Den var dock väldigt bra, då den fanns på svenska och hade fler svenska än danska titlar (men även amerikanska tydligen). Jag har märkt att gamla rollspelsprodukter överlag kan vara enklare att få tag på på boksidor än rollspelsbutiker. Lycka till i sökandet.