Zaphod
Veteran
- Joined
- 16 Jul 2015
- Messages
- 19
Hej,
Ny på sidan men en van rollspelare sedan massa år tillbaka och ett fan av Eon. Ska precis dra igång min första kampanj men nya Eon (från Helmgast) och upptäckte mycket kul och bra grejer och så några grejer som jag gillade mindre. En grej som jag tycker var trist var att utmattning hade tagits bort på det sättet som i gamla Eon.
Utmattning ger inte längre några minus på att slåss utan används endast för att hålla sig på fötter. Det tycker jag är väldans konstigt. I realiteten innebär detta att man kan slåss hur länge som helst och ha en babilljard (det är en hög siffra) i utmattning utan att det spelar någon roll. För att det ska spela roll måste man träffas, först då spelar utmattning någon roll. Alla icke-träffade kämpar har en jävla kondis helst enkelt.
Någon som husreglat detta på något vettigt sätt? På rak arm borde väl var tionde utmattning innebära minus en tärning e.dyl. Man kan ju bryta ner det i -1 per 3 utmattning också e.dyl.
/Erik
Ny på sidan men en van rollspelare sedan massa år tillbaka och ett fan av Eon. Ska precis dra igång min första kampanj men nya Eon (från Helmgast) och upptäckte mycket kul och bra grejer och så några grejer som jag gillade mindre. En grej som jag tycker var trist var att utmattning hade tagits bort på det sättet som i gamla Eon.
Utmattning ger inte längre några minus på att slåss utan används endast för att hålla sig på fötter. Det tycker jag är väldans konstigt. I realiteten innebär detta att man kan slåss hur länge som helst och ha en babilljard (det är en hög siffra) i utmattning utan att det spelar någon roll. För att det ska spela roll måste man träffas, först då spelar utmattning någon roll. Alla icke-träffade kämpar har en jävla kondis helst enkelt.
Någon som husreglat detta på något vettigt sätt? På rak arm borde väl var tionde utmattning innebära minus en tärning e.dyl. Man kan ju bryta ner det i -1 per 3 utmattning också e.dyl.
/Erik