Tjenare, medforumiter! Jag behöver er hjälp. Jag sitter och pular på Utposts utrustningslistor, och jag kommer att behöva en massa input. Jag vill ha feta listor med inspirerande material. Jag vill ha grejor som ger rollpersonerna personlighet (då inga färdigheter finns kommer man till stor del att definieras speltekniskt av vilken utrustning man har) och som har roliga speltekniska effekter. Det sistnämnda behöver ni inte tänka så mycket på, men jag tar extra gärna emot föremål med engångseffekter, med effekter som måste "laddas om" eller föremål med nackdelar. Det är även fritt fram för föremål som aktiveras på narrativa sätt, genom vissa typer av scener, till exempel. Man kan också tänka sig prylar med mer "mjuka" användningsområden, såsom en medalj som ger bonus i sociala konflikter.
Teknologinivån är relativt hög (snabbare-än-ljuset-transport är möjlig, men väldigt dyr), men högteknologi är ofta oberäknelig. Spelet utspelar sig bortanför cilviliserade solsystem, och många föredrar en rejäl revolver framför en laserpistol som är svårlagad när den går sönder. Tanken är att föremålen skall vara nyttiga i konflikter, men konflikter kan vara vad som helst. Strid, smygning, forska fram ett botemedel mot ett virus, hacka sig in i ett säkerhetssystem, och så vidare.
Kan ni hjälpa mig?
Teknologinivån är relativt hög (snabbare-än-ljuset-transport är möjlig, men väldigt dyr), men högteknologi är ofta oberäknelig. Spelet utspelar sig bortanför cilviliserade solsystem, och många föredrar en rejäl revolver framför en laserpistol som är svårlagad när den går sönder. Tanken är att föremålen skall vara nyttiga i konflikter, men konflikter kan vara vad som helst. Strid, smygning, forska fram ett botemedel mot ett virus, hacka sig in i ett säkerhetssystem, och så vidare.
Kan ni hjälpa mig?