Nekromanti [Utpost] Brainstorma utrustning

Genesis

Ni dés ni maître
Tjenare, medforumiter! Jag behöver er hjälp. Jag sitter och pular på Utposts utrustningslistor, och jag kommer att behöva en massa input. Jag vill ha feta listor med inspirerande material. Jag vill ha grejor som ger rollpersonerna personlighet (då inga färdigheter finns kommer man till stor del att definieras speltekniskt av vilken utrustning man har) och som har roliga speltekniska effekter. Det sistnämnda behöver ni inte tänka så mycket på, men jag tar extra gärna emot föremål med engångseffekter, med effekter som måste "laddas om" eller föremål med nackdelar. Det är även fritt fram för föremål som aktiveras på narrativa sätt, genom vissa typer av scener, till exempel. Man kan också tänka sig prylar med mer "mjuka" användningsområden, såsom en medalj som ger bonus i sociala konflikter.

Teknologinivån är relativt hög (snabbare-än-ljuset-transport är möjlig, men väldigt dyr), men högteknologi är ofta oberäknelig. Spelet utspelar sig bortanför cilviliserade solsystem, och många föredrar en rejäl revolver framför en laserpistol som är svårlagad när den går sönder. Tanken är att föremålen skall vara nyttiga i konflikter, men konflikter kan vara vad som helst. Strid, smygning, forska fram ett botemedel mot ett virus, hacka sig in i ett säkerhetssystem, och så vidare.

Kan ni hjälpa mig?

Wilmer

Hero
Rakapparat - Dra den över ditt ansikte och alla skäggstrån förintas i en blixt av ren atomenergi. Speltekniskt: Du kan när som helst se hel och ren ut då den även kan använda scannern/atomenergiförintarmekanismen för att klippa naglar, noppa ögonbryn, borsta tänder och anlägsna svettlukt. Du luktar dock svagt av ozon efter behandling.

Sickstick - Samma manick som polisen i Minority Report har, en batong som inducerar fruktansvärt illamående och kräkningar när den rör någon eller kommer i närheten av någon. Speltekniskt: Vinner du en konflikt med den här är förloraren helt hjälplös och du riskerar inte att skada denne.

Alphaferomoner - Du är flockledaren, alla inom doftavstånd känner det på sig och tänker både en och två gånger innan de säger emot dig. Funkar bra för att förföra kvinnor med också. Speltekniskt: Autovinn en konflikt som handlar om ledarskap eller förförelse. Nackdelar: Äkta alphahannar kan dock fortfarande försöka spöa upp dig fysiskt om du snor deras flock och om folk får reda på att du använder alphaferomoner för att manipulera dem ses det inte som rent spel.

Eggnot

Veteran
Avledare
Robotmanick med bred arsenal för avledande manövrar eller oskadliggörande av fiender. Sensoröverbelastning, rök, vibrationer, holoprojicering och massa annat fixas av den knytnävsstora rackaren.

Disruptor
Illegal miniprojektor som kan sända variabla gravstrålar upp till fem meter. Kan knuffa eller dra tunga lass lika gärna som påverka hur chanskub rullar. Kräver lång vana för att få sådan precision däremot.

Haloinjektor
Injicerar drog som gör användaren viljelös. Sanning, ordermemoring, minnesåterhämtning och annat är möjligt under åverkan. Medvetande kan knådas allt efter önskemål. Kan ge svåra bieffekter. Fem doser per injektor.

Holokostym
Genererar ett sinnesförledande fält runt hela eller delar av användaren. Personen kan se ut, låta och lukta någon annan. Enbart beröring förstör illusionen. Okänt för opålitligt kraftåtgång och holoillusionens varaktighet.

iBox
Allt du behöver i bärbart format: nära obegränsad datalagring, komlink, vid- och stimspelning samt kapacitet för allt ifrån avancerade beräkningar till faktahämtning och områdesmapping.

Knäckare
Illegal utrustning som tacklar både lås och kodboxar samt avancerade krypteringsförsvar. Beräkningstiden kan bli hög för synnerligen avancerade chiffer och låsmekanismer.

Nanogoggles
Avancerade goggles med allt ifrån värmeavsökning, till tusenfaldig förstoring, målsökning och enkelt bländskydd.

Sensonit
Centimeterstor detektor för mängder av input, inklusive olika strålningstyper. Dubblerar som vaktsensor och spionutrustning.

Vaporator
Tömmer utrymmen på alla skadliga ämnen. Luft går fort, vätska långsamt. Solid materia kan enbart renas mycket lokalt. Avläsning och varning för smitta, gas mm är ingår.

Viraldräkt
Militär specialdräkt med gravförändring, taktil ytpåverkan och massa andra svåra ord: i korthet tillåts nära omöjlig förflyttning, vansinniga hopp, klättring i tak utan grepp och liknande.