Jag borde köpa lite fysiskt lego, jag också. Eller, jag borde betala för att skeppa ner det lego jag har uppe i Hudiksvall, och sedan komplettera med lite nymodigheter.xyas said:Nice! Skall inköpas så fort lönen kommer. Denna månaden har alla mina pengar gått till att köpa lego.
En svensk motsvarighet till DriveThruRPG, The Indie Rpg's Un-Store och liknande vore wicked. Alla svenska rollspel a la vattenmärkta PDF:er samlade på en sida med bra priser. =)Pilzeman said:Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?
Jo, det är väl just det som är problemet. De internationella sidorna tar väl inte emot annat än filer på engelska? ... Plus att det är få svenska makare som utnyttjar detta. Om det fanns sådant som var svenskt och kämpade för att samla ihop material från alla spelmakare skulle det rocka. Speciellt vad det gäller gamla utgåvor och äldre supplement.Dimfrost said:Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
Ha! Det var mer än jag visste. Tack för tipset!Pilzeman said:Tydligen kan man köpa utpost nu.
Tills jag orkar ladda upp det på Urverks hemsida så får man PDF:en genom att PM:a mig sin epostadress, så mejlar jag den när jag råkar vara hemma och kommer ihåg det.Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?
Fan, här försöker man vara ordentlig. Jag är säker på att jag kollade det där på Wikipedia eller nå't sån't. Nå, fördelen med Lulu är att det inte finns några utgåvor. Bara att ladda upp en ny version. Så passa på att köpa originalet med felaktiga avstånd (och ett gäng designmissar som jag aldrig orkar fixa till). Den kommer att vara guld värd i framtiden när jag är kändis.Jarre said:Tråkigt att Genesis lyckats trolla till avstånden i bokens allra första stycke. Avståndet mellan jorden och solen är ca 150 000 000 km (inte 58 000 000 km), och avståndet till Proxima Centauri snarare 40 000 000 000 000 km (tre nollor för mycket i boken).
Jag också =)wilper said:... och om någon skulle få för sig att starta en sådan sida så har jag gärna mina spel på den.
På lulu kan man naturligtvis sälja pdf:er på vilket språk man vill. Däremot vet jag inte hur stort intresset skulle vara. Svenska rollspelare verkar rätt skeptiska till att betala för pdf:er (om det inte är av engelska spel förstås).solvebring said:Jo, det är väl just det som är problemet. De internationella sidorna tar väl inte emot annat än filer på engelska? ... Plus att det är få svenska makare som utnyttjar detta. Om det fanns sådant som var svenskt och kämpade för att samla ihop material från alla spelmakare skulle det rocka. Speciellt vad det gäller gamla utgåvor och äldre supplement.Dimfrost said:Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
/solvebring som ogillar Lulu överlag.
Aha, ja så kanske det funkar. Jag har aldrig reflekterat över hur sidan funkar. Jag har bara klickat på Paypal-knapparna och pröjsat efter närmare eftertanke.wilper said:Unstore är ju inte mer än en sammanställning av spelmakare. Alla (typ) har sin egen lösning för betalningar bakom skalet (läst PayPal-knappar), och sköter själva leveranserna av PDF:er.
Att sätta ihop en sådan sida skulle vara en epsilonuppgift för någon med lite webvana, och jag tror tom att någon webovan skulle kunna fixa det på några kvällar i en Wordpress-blog eller liknande. Det svåra är väl att dra ihop så många spelmakare att sidan får moment.
Tja, det är väl ändå skiftande. Jag personligen köper och läser helst fysiska böcker, men å andra sidan tycker jag om att ha både fysisk bok och PDF.Gurgeh said:På lulu kan man naturligtvis sälja pdf:er på vilket språk man vill. Däremot vet jag inte hur stort intresset skulle vara. Svenska rollspelare verkar rätt skeptiska till att betala för pdf:er (om det inte är av engelska spel förstås).solvebring said:Jo, det är väl just det som är problemet. De internationella sidorna tar väl inte emot annat än filer på engelska? ... Plus att det är få svenska makare som utnyttjar detta. Om det fanns sådant som var svenskt och kämpade för att samla ihop material från alla spelmakare skulle det rocka. Speciellt vad det gäller gamla utgåvor och äldre supplement.Dimfrost said:Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
/solvebring som ogillar Lulu överlag.
/tobias
Jag tror egentligen inte att det skulle vara så svårt. Faktiskt. De flesta indierollspelsmakare hänger ju ändå här; så nog tror jag att vem som helst av oss skulle kunna få ett gäng av de övriga med på tåget.wilper said:Att sätta ihop en sådan sida skulle vara en epsilonuppgift för någon med lite webvana, och jag tror tom att någon webovan skulle kunna fixa det på några kvällar i en Wordpress-blog eller liknande. Det svåra är väl att dra ihop så många spelmakare att sidan får moment.
Har funderat på den idéen själv ett tag nu. Det skulle väl egentligen inte behöva vara så otroligt omöjligt? Är sugen på att försöka mig på idéen själv. (om jag ändå vore mer driven!)solvebring said:En svensk motsvarighet till DriveThruRPG, The Indie Rpg's Un-Store och liknande vore wicked. Alla svenska rollspel a la vattenmärkta PDF:er samlade på en sida med bra priser. =)Pilzeman said:Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?