Nekromanti Utrensningskampanj!

Sodivra

Champion
Alltså..

Det var ju bara därför som jag skrev så, ju.. Som en flört med det, det som jag vet du tyckte om. Jag är inte kär i ditt namn eller så! :gremsmile: Såååå bra är det väl inte.. Även om det låter rätt bra. Svenskt och fint. Det är mycket coolare med coola svenska namn/ord än coola engelska.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Säkert det? [OT]

Är det säkert det Arvid? Annars kan vi byta (med en rejält tilltagen mellanskillnad, förstås) :gremtongue:

Gardener

Champion
Jodå, från och med 6.2 av systemet ingår det som standard, att kunna ställa in så att man måste aktivera sitt konto inom en viss tid för att det inte ska tas bort. Version 6.3 kom här i dagarna och om jag får tid kommer jag försöka uppdatera, men jag tror nog jag ska koda på lite andra saker, så det lär nog dröja. Det är för mycket specialhack installerade här för att det ska vara smidigt att uppgradera utan att förlora en massa funktionalitet.

King Kromm

Hero
Nej för stailns skull!

Det skulle inte gillas, iaf ine av mig, men visst finns det många profiler som skulle kunna tas bort, men se på mig, jag har(erkänner) faktiskt varit borta härifrån vid ett eller ett par tillfällen i flera mång alånga månader, och snart rycker jag exempelvis in, i 15månader, och jag vet inte hur mycke jag kommer surfa då precis, en sak e ju säkert iaf, det kommer inte att vara nr1 under mina permisioner, och jag vill inte förlora min profil, visst, en gång i tiden ville jag byta namn, ta bart det där "king" framför kromm:et, men va fan, spela roll?? Men med allt detta svamlet vill jag abra framföra min enkla lilla åsikt som säger att profilerna skall förbli!

Man Mountainman

Storsvagåret
Well they should...

JAG skriver alltid vad jag menar, och se var jag är idag! LÅÅÅNGT ned i inläggsstatistiken.

Va? Vadå "ingen tävling"? Dumheter! Försök inte lura mig! I'm on to you!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Alltså.. OT... (jag vet jag borde låta bli)

Jahaja, då kanske man ska ta och registrera "ett nytt svenskt häftigt och coolt namn"

Lady Silver Wolf
Dam Silvervarg..... låter inte så coolt ju... Men det låter nästan regalt ju! Kanske kan få det registrerat... Hum.
Hertiginnan Silvervarg...
Nåja

Vad det gäller namn så har jag fått slåss tillräckligt om mitt (vi är omkring tre fyra användare i världen som faktiskt har samma nick/handle som jag förstår det)

Men allvarligt, namn på forumanvändare är ett lite tveksamt ämne. En del har ju namn som jag reagerar mycket illa på. Jag ser inte att någon kan bli störd över mitt eget - möjligen att det är på engelska då och kanske lite pretentiöst.... Men det finns ju namn som, jag borde inte klaga - är direkt obehagliga i assosiationen. Jag menar inte att de borde tas bort, men ibland kan jag fundera över vad användaren tänkte på som registrerade det. Men nu är jag ännu längre bort från ämnet än jag ämnade. =(

King Kromm

Hero

Vad det gäller namn så har jag fått slåss tillräckligt om mitt (vi är omkring tre fyra användare i världen som faktiskt har samma nick/handle som jag förstår det)
Jag har aldrig stött på någon annan kromm, och hoppas därför att jag inte bara är "speciell"(som folk brukar kalla mig, fattar dock inte varför) utan även unik!

King Kromm

Hero
Ärligt talat, skulle vi inte alla älska hatten även om han var borta i ett år och sedan kom tillbaka som grisodlar-Hatten? Titeln är nog underordnad minnet av ens gamla inlägg.

Om jag kom tillbaka som grisodlaren "Rizing" efter ett års frånvaro så skulle jag ju fortfarande vara boss på det här stället. *sagt med tungspetsen i kinden*
Jo, men jag hade endå inte velat ha ett nytt konto, jag vill ha MITT konto, och sen det där med att låta folk ta över gamla nick e också en känslig sak, för inte skulle jag kunna lära mig att älska någon falsk "Kromm" som inte är kromm eftersom den krommen inte är jag! Skulle ju bara bli heltokigt! Dessutom kan det bli missförstånd när den "nya krommen" finns här, e halvaktiv eller nått och folk tror att han fortfarande e jag, åsså får jag för mig att komma hit igen, nä, det skulle bara bli rörigt!

King Kromm

Hero
179% OT

Då gör jag det enda som är förenligt med min moral som svensk yrkesofficer; Tar tillbaka allt och hävdar motsatsen!

E du en knekt?? Att vi har sådana här...Nåja, skit sak samma, så länge som du vill låta de gamla andvändarnamnen vara??

(obs, har inget emot officerare, inte på någotvis!!)

Helmgast

Lady Silver Wolf
Dam Silvervarg..... låter inte så coolt ju... Men det låter nästan regalt ju! Kanske kan få det registrerat... Hum.
Hertiginnan Silvervarg...
Nåja
Damé Silfverwargh kanske är bättre?

Sodivra

Champion

Oj, hoppas att jag inte gjorde dig stött eller något. Jag blir bara nöjd när någon får något att låta snyggt på svenska.

Och ja, Bajsätaren_No1 krävdes att han bytte nick.

Troberg

Sinister eater
Jodå, från och med 6.2 av systemet ingår det som standard, att kunna ställa in så att man måste aktivera sitt konto inom en viss tid för att det inte ska tas bort.
Japp, det är något sådant jag menar.

Att ta bort folk som registrerat en användare och sen inte loggar in betraktar jag som ganska okontroversiellt, det är något helt annat än att ta bort folk vars dator havererar och de är borta i ett halvår.

Gardener

Champion
Som det har sagts tidigare så är det inte direkt användartabellen som är den resurssnuvande boven, det är den däringa tabellen med 350000 poster i som gör det hela lite klurigt. En del kan man tjäna på att ta bort gamla oanvända användare på, men i det stora hela är det inte speciellt mycket att det är värt det man förlorar på det. Dels kommer stackare som av olika anledningar inte kan/vill vara inloggad jämt att tappa sitt konto, dels kommer det som King Kromm säger bli lite klurigt när någon kommer in med samma namn som ett som varit aktivt tidigare. Så även fast det finns en funktion för att automatiskt ta bort gamla oanvända användare så har jag inga planer på att använda den. Däremot ser jag fram emot att funktionen att rensa bort användarkonton som inte aktiveras inom en viss tid.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Hm. kan ju vara så att jag föredrar en enkel stavning... kanske har svårt att minnas namn ändå. Och tänk att komma ihåg inloggningen om man börjar bli senil... fast snarare knata in i den förbenade väggen igen. Har just varit och nosat i den igen. *svär över sig själv*

Dame Silvervarg... kanske ska satsa på att köra med sitt riktiga namn istället... Då är jag ju ganska unik, finns inga fler i svedala som heter som jag... och har denna underbara samling av initialer elf.... =)

Troberg

Sinister eater
1500 användare utan inlägg...

Räknade nyss och konstaterade att det finns nästan 1500 användare utan inlägg. Jag misstänker att det finns några av dem som inte är aktiva...