Nekromanti Utskriftsvänligt rollformulär

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Skulle det vara möjligt att få ett mer utskriftvänligt rollformulär till saga?

Båda de som nu finns på hemsidan är i färg och har "bakgrund" i många av rutorna. Sånt brukar störa ganska mycket.

Tack
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Det formulär som jag gjort som ligger på hemsidan har mycket riktigt bakgrund som stör. Jag gjorde en justerad variant, där blir det grå såpass ljust att jag själv inte uppfattar det som störande längre (om man skriver ut i svartvitt; den bör funka ännu bättre). Det är lite skillnad i typsnitt och tyvärr inte rätta loggan på den, däremot får rollpersonen ett huvud...

Bifogar den versionen i vilket fall.
 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Tackar!
Det är defensivt bättre.

Om vi i spelgruppen känner behov av det kan jag såklart försöka sätta ihop ett eget, men det är alltid enklare med genvägar :gremtongue:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
DeBracy said:
Det formulär som jag gjort som ligger på hemsidan har mycket riktigt bakgrund som stör. Jag gjorde en justerad variant, där blir det grå såpass ljust att jag själv inte uppfattar det som störande längre (om man skriver ut i svartvitt; den bör funka ännu bättre). Det är lite skillnad i typsnitt och tyvärr inte rätta loggan på den, däremot får rollpersonen ett huvud...

Bifogar den versionen i vilket fall.
Kan du inte maila mig indesigndokumentet för ditt formulär, så kan jag göra en "officiell"-version av det :gremsmile: ..med rätt loggga etc.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
Kan du inte maila mig indesigndokumentet för ditt formulär, så kan jag göra en "officiell"-version av det :gremsmile: ..med rätt loggga etc.
Gärna. Ska se om jag hittar igen den.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Fast jag saknar det bästa med karaktärsformuläret till den där, skulle va kul om den kunde göras på två sidor där den nya sidan innehåller möjligheten att anteckna detaljer om sin rollperson så som t.ex motivation osv. Sen saknas det viktigaste på ett rollformulär: Rutan där man kluttrar ned sitt ansikte på. :gremlaugh:

Fast det kanske ligger i ambitionen att begränsa formulären till en sida?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Persson said:
Fast det kanske ligger i ambitionen att begränsa formulären till en sida?
Min ambition var helt enkelt att inte ha med nåt som jag inte skulle använda.

Att hålla »på pappret-avsnittet« om rollpersonen till namn, koncept och beskrivning har jag varit skitnöjd med i flera andra spel och jag kände inte att det behövdes nåt mer här heller. Vill man skriva en liten uppsats om rollpersonen görs det lämpligast på ett eget papper ändå. Diverse anteckningar har man hela baksidan till. :gremsmile:

Nu är det ett ganska bra tag sen jag gjorde första versionen av formuläret men jag tror jag hade haft med samma delar nu också.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
Här kommer det SAGA-ifierade formuläret, se PDF!
Men du, vad snitsigt. Hade aldrig tänkt tanke på att smeta dit »Rollformulär« på högersidan men det satt ju som en smäck tycker jag. Upp med den här versionen istället för den gamla på Sagas webb så jag kan skryta för kidsen! :gremwink:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Sagaformulär, Persson Edition [uppdaterat]

Se nu vad du har ställt till med! Hur ska jag få tillbaka de här timmarna då? Raaaaah!

(A4-format, skriv ut dubbelsidigt och vik på mitten)
 

Attachments

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Sagaformulär, Persson Edition

DeBracy said:
Se nu vad du har ställt till med! Hur ska jag få tillbaka de här timmarna då? Raaaaah!

(A4-format, skriv ut och vik på mitten)

Det.. det... det... där är vackert. Debracy jag vill föda dina barn. Jag vill bära din näsduk i min kavajficka. Jag vill kamma ditt skägg och bada med dig i luleälvens nattsken!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Re: Sagaformulär, Persson Edition [uppdaterat]

Tjo, tänkte bara flagga för att jag har uppdaterat rollformuläret. Det är bara småfix men det borde skärpa till helhetsintrycket en aning.

Bytte ut filen i det gamla inlägget och länkar till det här!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Sagaformulär, Persson Edition [uppdaterat]

Schysst jobbat. vill du ha en SAGA-logga av mig att lägga in på framtida alster?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Re: Sagaformulär, Persson Edition [uppdaterat]

Arfert said:
Schysst jobbat. vill du ha en SAGA-logga av mig att lägga in på framtida alster?
Om jag är betrodd så tar jag gärna emot en! :gremlaugh:
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,096
Location
Helsingborg
Re: Sagaformulär, Persson Edition [uppdaterat]

När jag gjorde ett A5-formulär till Matiné som skulle vikas såsom ditt slutade det med att det blev ett liggande A4-formulär istället, då folk aldrig orkade vika formuläret. Det var enklare att ha all information på samma sida istället för att vända det.

Så jag funderar på varför du inte har framsidan till vänster så att folk som inte orkar kan strunta i att vika bladet.

/Han som saknar snabbsvarsknappen
 
Top