Nekromanti [VÄRMEDÖD] - High Road to Gothcon

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Efter snälla kommentarer från DeBracy har jag spärrat mer av texten; han tyckte att det såg konstigt ut när inte allcaps var mer spärrat även i texten.

Så här är en ny PDF.

krank

Idag; tre bilder till. Nio kvar, plus omslag.

krank

Funderar lite på om jag ska ha en illustration som är lite extra "meta", typ en "heartman"-klippdocka med kroppen, några av armarna jag använt, svärdet, manteln etc...

krank

Fler bilder.

Tre kvar, sedan är det dags att piffa till de svarta ytorna med lite textur, skitighet etc i photoshop...

krank

Jag gjorde just om den här:

Den var alldeles för lik en annan bild, nämligen.

Sen gjorde jag också den sista bilden:

Och fram- och baksida:

Nästa steg nu är att börja lägga psykedeliska bakgrunder och så. Jag drar mig lite för det, eftersom det betyder att jag måste rastrera de här vackra vektorskapelserna... Menmen, sånt är livet.

Vimes

Sillkung
krank said:
Nästa steg nu är att börja lägga psykedeliska bakgrunder och så. Jag drar mig lite för det, eftersom det betyder att jag måste rastrera de här vackra vektorskapelserna... Menmen, sånt är livet.
Är livet sånt? Måste du ruffa till bilderna? Är inte den grafiska impacten större om de bara är såhär?

krank

Vimes said:
Är livet sånt? Måste du ruffa till bilderna? Är inte den grafiska impacten större om de bara är såhär?
Det vet jag inte förrän jag testat =)

Ruffningen är jag osäker på, men jag gillar nog tanken på att ha färgade bakgrunder i det svarta... Men vi får se om jag lyckas få till något vettigt.

krank

krank said:
Vimes said:
Det vet jag inte förrän jag testat =)

Ruffningen är jag osäker på, men jag gillar nog tanken på att ha färgade bakgrunder i det svarta... Men vi får se om jag lyckas få till något vettigt.
Har testat lite.

Ett par bilder blev snygga; men frågan är om jag kan hitta och fixa 23 bilder på det sättet? Tveksamt. Å andra sidan behöver jag kanske inte vara konsekvent; jag kan ju faktiskt välja att låta bara vissa av bilderna ha en schysst bakgrund...

Jag har ju tid på mig, åtminstone två veckor. Förutom bilderna är det ju typ bara speltestarlistan och efterordet kvar, sen är spelet klart.